Weekday La Fete, 25 augusti, 2007

Göööötebooorg igen, börjar nästan kännas som vårt andra hem hehe..

Denna gång var det Weekday som arrangerade stooor fest i Kajskjul 105 ute på Bananpiren.
Såhär såg inbjudan ut:

image168


image169

Vi halsade öl ur flaska, drack vin ur platsglas och sippade på annansjuice, jag gillar det!

image167
Här är vi med Tobbe, som också jobbar för Weekday fast i Sthlm på deras butik på götgatan, men snart smäller han upp portarna till ett nytt gigantiskt Weekday på.. hm, är det officiellt än månntro? äh fråga Tobbe om var! Tobbe är iaf ett riktigt sweetheart!

Ett par rockband senare så var det vår tur att inta dj-båset. Finally!! Ok, rock och band i all ära, men jag blir lite rastlös av att stå och titta på rockbandskavalkad..

image171
Äntligen vår tur, titta va glada (och lite evil) vi är!


The dancefloor...
image175

image174


image172
Efter spelningens slut fick vi i sedvanlig ordning skriva lite autografer, denna va såklart roligast hehe. Läcker tjej va!

image177

Här är Fredrik/Dj NibC med den snygggaste koftan jag sett på en kille ever! Fredrik e ju också snygg, men han vägrar o va med på bild för han e lite trött på att vi tar så lång tid på oss att packa ihop våra skivor typ hehe.


image161
Jag ringandes i två mobiler samtidigt, försöker styra upp efterfest i den ena och beställa taxi i den andra.
Tillslut fick vi iaf tag på en taxi och drog till Rio Rio-båten. Det är där Gloryboat huserar på torsdagar, klubben vi gästade i juni! Men denna kväll var det Bam bam som hade klubb, och det var öppet till 5!


image166
Vi orkade inte stanna så länge så vid ca kvart över fyra gick vi hem. Tobbe instisterade på att kånka och släpa våra skivväskor helt själv fr Rio Rio till taxin, han ville leka lite macho. Matchande till våra skivväskor hade han ett fint Housewives-klistermärke på jackärmen. Det hade han sen gått omkring med tills idag på eftermiddagen innan han upptäckte/kom ihåg att det satt där :)) hahahhaaha. Fiiint!

Sen för o göra en lång historia kort så spenderade vi morgontimmarna sovandes vi på en parkbänk och i en trappuppgång...
Ok, lite mer detaljerat... vi skulle sova hos Fredrik. Han tog nycklarna och gick hem tidigare än oss, jag försäkrade mig om att han skulle ha telefonen på och han lovade och sa också att han garanterat vaknar av porttelefonen.
Till detta hör att min mobil dog typ 5 min efter att han gått hem och Adeline hade glömt sin tele hemma.
Vad tror ni hände... ??? Vi bankade på dörren, kastade sten på fönstret så alla hans grannar vaknade och tittade ut argt fr fönstren runtomkring och ringde på porttelefonen konstant!! Men inget livstecken från Fredrik...
Fatta! sitta först ute mellan kl 04.30-06 och frysa i typ inga kläder, Adeline o jag låg på varsin parkbänk o huttrade. Sen kom några indier förbi o släppte in oss o så satt/låg vi i trappuppgången 06-07.
Klockan sju va vi rätt lacka på att vänta o trodde att Fredrik hade skitit i att gå hem och istället gått på ngn efterfest ooch däckat där. Så vi gav oss ut på stan för att hitta nåt 7eleven m internet och typ hitta hans mobilnummer på hitta.se och låna en mobil av ngn och försöka väcka honom på det sättet.
Vid skanstorget möter vi några rara snubbar vars mobiler vi får låna och ringa 118100 med och får tag på Fredriks nummer och ringer 3 ggr men inget svar. Lämnar ett argt meddelande på hans mobilsvar om att det vore schysst om han kunde pallra sig hem och öppna dörren... Eftersom inte Fredrik svarar så gör vi ett nytt försök hos 118100 och får tag på numret till Adelines kompis Hanna som vi ringer och väcker. Hon har bara en säng, men vi övertygar henne om att hennes golv säkert är mjukare och varmare än trappuppgånegn/ parkbänken och bestämmer oss för att åka dit.
Så vi går tillbaka till Fredriks trappuppgång och ska hämta skivväskorna som vi lämnat utanför hans dörr. Knackar lite lamt en gång på dörren bara för att.. och DÅ ÖPPNAR HAN DÖRRJÄVELN! Nyvaken och förvirrad och hade precis lyssnat av sin mobil och nåt meddelande fr oss att han skulle gå hem. Ringde upp numret och snubbarna sa vi var på väg till ngn Hanna i matshugget.
Fredriks första kommentar till oss är när han öppnar dörren: Kom ni nu...? har ni varit på efterfest eller??!! Gaaaahhh, vi var inte nådigt sura...
Han hade alltså varit så full så han hade däckat/blivit typ medvetslös när han kom hem så han inte hörde våra ansträngningar för att påkalla hans attention..

Jaja, nu såhär i efterhand är d ju ett rätt kul minne, men det var det INTE då vill jag lova!

Ja det va väl typ det! :)

//La Fleur

+++

Our gig at Weekdays party La Fête at Bananpiren, Gothenburg. Really nice evening and night! The morning was not as nice because we had to spend a couple of cold hours at a park bench and in a stairhouse before we could hit the bed...

Kommentarer
Postat av: Adeline S.

ehhhh, "stackars fredrik" ???!?

2007-08-28 @ 12:35:39
Postat av: La Fleur

okeeej jag ändrar mig ;)

2007-08-28 @ 12:59:21
Postat av: F

FÖRLÅT! igen!! Fan, jag är en idiot.. :(
jag får sova på en parkbänk/trapphus nästa gång jag spelar i sthlm för att kompensera.
puss!

2007-08-28 @ 13:01:09
URL: http://www.myspace.com/nibc
Postat av: Adeline S.

hehe, ja, jag har en skön med några spikar i här utanför mig ;)

2007-08-28 @ 13:23:12
Postat av: La Fleur

Adeline- den va bra hehehe
Fredrik- nä d känns som om du sonat dina "brott" nu. gör inte om d bara ;) <3

2007-08-28 @ 14:12:59
Postat av: Sunki

Oj Stackars F! Lite uthängd alltså! haha.

2007-08-28 @ 17:11:30
Postat av: La Fleur

Nä inte så synd om honom, han vet vi gillar honom ändå :)

2007-08-28 @ 18:57:37
Postat av: Anonym

Hahaha, fy fan.

2007-08-28 @ 21:47:32
Postat av: Jonte

jag skulle lätt låna ut ett rum till housewives en natt. Er pressbild är hur cool som helst!

2007-08-31 @ 14:51:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0