Torsdags och fredagshäng i NYC

Blev ingen uppdatering igår kväll, internet funkade inte i lägenheten, men nu har jag lyckats nästla mig in på "linksys" nät så jag hoppas det håller hela vägen!

Berättade jag att jag köpte en iphone i förrgår förresten!? Tågade glad i hågen hem med den och letade på internet efter crack.. jag blev mer och mer nedstämd för varje sida där jag läste att version 1.1.2 finns det fortfarande ingen crack till! Det går att låsa upp allt förutom just telefon-funktionen, alltså man kan använda kamera, och allt whatever, men det kvittar ju jag vill kunna ringa med den!!!!!!! Gaaaah!

Igår var en soft dag iallafall. Vi började med frukost på Teanys, Rivington St. Mobys ställe som bara serverar vegetariska och vegan grejer. Supergott. Titta vad glad och en aningen galen jag ser ut med härliga jet lags påsar under ögonen:

image476

Den lilla cupcaken jag åt var som gjord för mig!

image477

Bakom den ser ni en scones som jag åt med creme cheese och jam och en sandwich med peanutbutter och skivat äpple i. American breakfast, I´m loving it!

Sen gick vi runt i Lower East side tills fötterna och ryggen värkte.

På kvällen tog först en en drink med Fredriks kompis Chris och hans fru Beth i Soho och käkade middag i East Village därefter. Hon har utbildat sig till healer, jag kände energifälten strömma mellan våra händer, hon öppnade upp mitt hjärta för energierna med mera... spännande hehe. Sen gick vi hem, hämtade skivor och tog oss till "Home Sweat Home" i Lower East side typ. John och Lukas från Sweatshop Labour har sin klubb Common Folk där.

image478

Gick hem vid 03 ungeför, stupade i sängen, man kan inte låta bli att tänka på att klockan är typ 9 på morgonen svensk tid.

Idag, fredag 28e, vaknade vi rätt tidigt, käkade frukost pannkakor med banan i Soho på Prince Street. Sen blev jag shoppinggalen. Vi gjorde lite cheesy NY saker som att käka pizza slices på Joe´s Pizza (Spiderman) och stod en stund i kön till Magnolia Cup cake stället på Beckers Street bredvid Marc by Marc Jacobs affären.

image479

Men det var det värt, nu har jag klämt 2 stycken och mår lite illa. Kom precis tbx till lägenheten, och Johan har anlänt. Nu väntar vi bara på Adeline sen ska vi och käka!

I <3 NY!
/La Fleur

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0