Blümchen på Weekend club, Berlin 23 november, 2007. Del 2

Nu är jag hemma från dupertrevlig middag, Weekend club och Watergate. De andra skulle vidare till Panorama bar/Berghain, men jag pallade inte, känner mig fortfarande rätt sliten sen igår... så det blev en rätt tidg kväll för att vara Berlin och kl är ju ändå 04.23...

Fortsätter på gårdagen...

Efter den goda middagen så tog vi en tarre till Weekend club. Vin började spela, jag frågar om jag ska lägga på ett par tunas men han säger han kan spela ett tag först, jag ba okej.. När jag frågar nästa gång så säger han att han tänkte att jag kunde spela mellan kl 02-04 typ.. WHAT! Jag trodde på riktigt att jag skulle spela med honom från och till under kvällen och om inte det så ett warm up set innan honom! Inte fucking jäkla primetime. Jag blev asnervös. Vilket jag dövade med lite vodka och apflersaft-drinkar och hämtade lite frisk luft på en sightseeing tour på Weekend club terassen, vilken jäkla utsikt!!
Efter två timmar som kändes som en evighet så var det min tur. Det gick bra!

image386

Ser ni mixern!!!?? En Allen & Heat Xone 92:a!!! Vin tyckte det va bättre att vi körde på den eftersom vi skulle köra både vinl och cd och rotaryn har ingen gain på samma sätt osv osv... Jag måste erkänna att jag blev lite besviken, trots allt whinande innan. Hade ju sett fram emot Rotaryn även om den verkar lite läskig. Men det kommer nog fler tillfällen att prova på den!

Klockan 04.30 så börjar jag kolla efter Vin.. men han syns inte til och sen får jag höra att han gått HEM! Han kände sig dålig.. Tack för den.. haha. Så det vara bara att fortsätta spela tills kl 06.15, sen gick det liksom inte längre, hade fasiken inga skivor kvar och då spelade jag ändå rätt många b-sidor. Så från att vara inställd på ett warm up set i ngn timma så blev det ett ganska mastigt set, men det gick bra, jag hade skitkul och folk dansade och skrek glada tillrop från dansgolvet, så all good! Sen så drog jag och Harald till Arena club. Vi skulle möta upp Marcus som hade åkt dit lite innan.

Arena club var bra! Gillar lokalen, mysig. Och så ligger den också gångavstånd från där jag bor, grymt. Ljudvolymen var så sjukt hög bara och jag hade glömt mina öronproppar hemma, illa. Men jag gillar när basen dunkar så högt att det känns som hjärtat slår i takt.

Jag tog bara fyra kort själv på hela kvällen. Håll till godo!
Först två stycken på Arena clubs tak... Spännande!

image383

Harald menade att den här bilden ovan är såå Berlin....

image384

..och att den här är NYC. Hahaha.. Ehh ja jag tyckte iaf det va roligt när jag var full igår morse kl 08.


Sista bilden från när jag gick hem kl 08.39 på morgonen.

image382

Jag va jättedålig med kameran, glömde bort att ta alla roliga bra bilder. Så det var allt gott folk!
Nu ska jag däcka.

Tschüss!
/LF

+++
The gig at Weekend club went very well! Although I thoguth I were suppose to play a warm up set before Vin but ended up playing from 02.00-06.30..

Kommentarer
Postat av: Anonym

tjenis är du dj?

2007-11-25 @ 05:03:05
URL: http://sjukdom.blogg.se
Postat av: La Fleur

Bra iakttagelseförmåga ;) Ja det stämmer.

2007-11-25 @ 05:14:45
URL: http://www.housewives.blogg.se
Postat av: Mattias

nu har jag läst den här bloggen ett tag så det är dags att säga ngt =)
dock får jag nog ta en paus, jag drömde att jag och en polare hittade en pacemaker, och helt plötsligt stod du där, du var nog polare till min flickvän eller ngt, och jag fick panik och försökte gömma pacemakern för att du inte skulle bli sur eller något. jaja, skevt var det iaf =)

2007-11-25 @ 14:05:10
URL: http://www.topfiverecords.se
Postat av: La Fleur

hej mattias! kul att du läser, tycker du ska fortsätta med det och jag ser gärna att du uppdaterar mig om du drömmer fler roliga saker! sjukt kul dröm hhahaha! =)

2007-11-25 @ 15:36:43
URL: http://www.housewives.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0