Helgen som gick...

...har jag varit frånvarande på bloggen. Det beror på att jag har haft fullt upp med att leka med Jacqueline, Karin och Paula som varit och hälsat på mig här i Berlin.

image374

Här är vi en kväll på Berns för någon månad sen. Från vänster; jag, Jacqueline, Karin och Paula. Härliga tjejer!
Tog knappt några foton alls nu när de var här, men Jarra var värsta paparazzifotografen så det kan kanske dyka upp några bilder här senare..

Jag kör en resumé av hegen!
Vi tog flyget ihop från Sthlm i fredags. Vincenzo var med på samma plan och vi bestämde oss för att dela en taxi. Han skulle till en andra flygplatsen Tegel för att ta flyget till Spanien där han skulle spela men vi skulle hoppa av på vägen i Kreutzberg. Det var tåg-& tunnelbanestrejk vilket innebar att det var en jäkla trafik... Det slutade ned att vi fick köra till Tegel först så att Vin skulle hinna emd sitt flyg vlket resulterade i typ 2 timmars restid i taxin innan vi var hemma, sjukt segt!
Well, well, väl hemma i Kreuzberg gick vi till Amar, en soft indier i hörnet Schlesische Straße/Falckenstein Straße och käkade. Natten tillbringade vi på Watergate som ligger runt knuten!

Vi började lördagen med en rejäl frulle på Café Eckstein som ligger på Pappelalle 73 i Prenzlauerberg. Sen promenerade vi Kastanienalle ner mot Mitte, där shoppingen började på allvar. Höjdpunkten var nog Cos, där tjejerna gick bananas.. jag köpte en mössa. Cos är ju en relativt ny butikskedja i HM-concernen. Så typisk svensk på nåt sätt, jättefina grejer, men tur att den inte finns i Sverige då skulle det bli ändå mer minimalt och färglöst i det svenska klädmodet.. räcker som det är nu!
Käkade på Mr Vong på Alte Schönhauser Strasse. Även om det är ett hak som säkerligen står med i varenda turistguide om Berlin så är det ett måste-äta-på-ställe-i-berlin! Även om det ser fullproppat ut så lyckas de alltid bereda plats åt alla som kommer innanför dörren. Enkelt, färgglatt och väldigt gott!
Efter sex timmar på stan så tog vi en välbehövlig tupplur innan vi begav oss till Lining bar i Mitte. Därefter vidare till Picknick och sist men inte minst Berghain/Panorama Bar. Paula bangade efter halva kö-tiden, men Jarra, Kara och jag stod tappert kvar tills den tatuerade, piercade jätten i dörren släppte in oss. Sen tänkte jag forsla oss snabbt till Panorama bar, men eftersom jag har ett nästintill obefintligt lokalsinne så missade jag trappan upp till p-bar vilket resulterade i att vi tog en omväg på dansgolvet. Och hamnade i ett hav av dansandes muskulösa kralliga tribaltatuerade bögar i bara överkroppar.. jag blev på något konstigt sätt lite skärrad av den hormonstinna stämningen. Det blev ingen tur i darkroomsen heller, lika bra det. Berghain och panorama bar är så... farligt tjusigt. Gillar det! Jag har fortfarande inte orkat stanna kvar längre än 8-9 på morgonen... det sägs ju att bästa tiden är kl 14 på söndagar typ.. ehh... jag måste nog hem och sova lite innan då och börja söndagen med en vodka on the rocks och sen gå diiiirekt till Berghain! Är nog enda sättet för mig.

Söndagsmorgonen åkte Jarra hem till Sthlm, men Kara jag och Paula snosade till tolv ungefär, käkade frukost på ett grymt kafé som är bar på kvällarna här i X-berg. Kommer inte ihåg vad det heter men ligger nära Watergate på Falckenstein Straße. Sen kände vi oss lite kulturella på Neue Nationalgallerie. Men förstörde den känslan helt när vi såg på kanske världens sämsta film: The Heartbreak Kid med Ben Stiller. Den får en överkryssad geting i betyg. Vi gick hem och såg This is England hemma i min röda plyschsoffa istället, mycket bättre!

Idag har jag pysslat lite i Logic och pratat i telefon på Skype, I love Skype!

Nu ska jag sortera kvitton till min bokföring, spännande..

Puss!
/La Fleur

+++
This weekend I had three hot chicks visiting me in Berlin!  My lovely friends from Sthlm; Jacqueline, Karin and Paula. We went shopping, drinking, eating and clubbing. And we did it good!!

Kommentarer
Postat av: Bella

Låter som en trevlig helg ;)

2007-11-19 @ 19:22:49
URL: http://bellaahs.blogg.se
Postat av: La Fleur

Det var en vääldigt rolig helg! :)

2007-11-19 @ 19:55:43
URL: http://www.housewives.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0