Middag i Berlin

Jag går och käkar så mycket goda middagar här i Berlin! Man kan göra det fastän man inte är så rik eftersom det är så pass billigt. (Och så får jag käka linssoppa hemma sen hehe.) Igår så var det på en mysig italienare på Kollwitzstrasse i Prenzlauerberg. Det var med Peo och Calle, Ken, skivbolagskille, tror jag. Och så Gigi, designer/AD och Taan, som visade sig vara Chopsticks bror och Ralf, han sysslade med bilar typ... hm, fattade inte riktigt. Skitsamma vad dom gör, de var iaf ett gäng jättetrevliga människor! Allteftersom middagen flöt på så anslöt flera pesroner, flickvänner till killarna, bekantas bekanta osv så tillslut var vi säkert en tolv stycken någonting.

image388

image389

OMG vilken mesmin jag har på det här fotot eeeehhhh, men i promise, den här bilden var ändå bra i jämförelse med resten hahaha.

image390

Jag gillar det så himla mycket med Berlin att alla är så öppna och välkomnande mot nya människor! Och att alla snackar engelska när det är någon med som inte förstår det tyska språket. Vi är så himla dåliga på det i Sverige (ja jag också!).

Eftersom vi var relativt nära Weekend club drog vi dit. Mobilee label kväll och Ralf, Paul Rbtschitsch och Anja Schnider som spelade. Drack en Watermelonman och drog rätt snart vidare till Watergate. Jag var där kanske fetom minuter innan jag lämnade resterna av gänget där och gick hem, så himla sliten sen gårdagen och pallade inte och dricka svart sambuca eller hänga på i tequila racet hehe.

Vaknade idag kl 15.46... sov tio timmar, vilket iofs inte är så mkt men känns lite skevt att vakna på eftermiddagen när det börjar bli mörkt. Nu är jag sjukt hungrig, bara ätit godiset jag hade hemma, ska nog gå till thaien runt hörnet nu!

Mat mat mat!
/La Fleur

+++
Dinner with friends at a little super nice italian in Prenzlauerberg. After dinner we went to Weekend club and the Mobilee label party and then I followed a quickie to Watergate before I went home... I love to live close to the clubs hehe.

Kommentarer
Postat av: Anonym

nä shit; "
Jag gillar det så himla mycket med Berlin att alla är så öppna och välkomnande mot nya människor! Och att alla snackar engelska när det är någon med som inte förstår det tyska språket. Vi är så himla dåliga på det i Sverige (ja jag också!)."

asså hur mycket jag än loooove berlin så har jag aaaldrig fått den uppfattningen, verkligen inte! och då har jag hängt där sjukt mycket (även om det inte var i år). jag tycker typ alla är sjukt asociala och håller sig borta från, eller liksom dom är inte otrevliga eller så men dom puttar ingen effort i att börja snacka med en. fast det kanske är fel på mig, haha.

2007-11-25 @ 21:34:37
Postat av: La Fleur

Oj, kanske är det jag som haft tur då :) eller du som haft otur...? Jag flyttade hit och kände ingen men har redan träffat så många nya härliga människor. Och jag tycker verkligen de är superbra på att få en att känna sig välkommen. Kanske det är annorlunda om man bor här el bara besöker..?
Hoppas du har bättre tur nästa gång i Berlin! :)

2007-11-26 @ 15:11:59
URL: http://www.housewives.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0