Nya skivor inför helgen!

Var på en recordshoppingrunda idag. Känner att det kommer bli en trevlig onsdagstradition. Men jag måste börja lite tidigare nästa gång. Nu hann jag bara till Melting Point och en annan skivaffär, som jag inte kommer ihåg vad den heter, på Kastanieallee. Ska börja med Hardwax nästa gång och jobba mig inåt stan istället. De senaste gångerna har jag alltid tänkt sluta på Hardwax men inte hunnit dit innan kl 20. Tar ju ett tag att lyssna på skivor. Men det är bra när man kör en gång i veckan så hinner man lyssna igenom allt nytt för veckan och det behöver inte ta hundra år.

Träffade Ellen Allien på den sista skivaffären. Hon sa "Hiiiiii, you moved to Berlin now!?" Vi pratade lite, hon är så härlig. Ja det är ett bra ord på henne, hon är hääärlig.
@ Adeline- hon undrade var du höll hus också, var konsitgt att se mig utan dig hehe ;)

Köpte en låt som jag redan gillar jättemycket.

image402

"... a long forgotten and previously unheard acid opus from Head Studios friend and Chicago legend Armando Gallop. An improvised, one take afterparty session from 1988, featuring Sharvette. Resurrected by Thomos, re animated by the amazing Johnny Fiasco."

Mest för vocalsen. Hahah jag är så svag för tacky vocaler. De här kanske inte är så tacky, snarare kaxiga på ett roligt girlpower sätt. Hon sjunger nåt i stil med:
"...I´m here to bring a message to the ladies.... ladies are moving up in the world now... taking over all the men jobs, get educations, for the positions that you´d never thoght a ladies would be abe to fill. Don´t take it! I won´t. And nobody else should. We´ve come a long way baby..."
Ja nu hann jag inte skriva ner allt när jag lyssnade, men ni fattar grejen hehe... Vocalen är från the ´80´s.. men jag säger bara Word!

Den och så många fler grymma låtar lär ni få höra på lördag.

Dasaervi! (övar på skånskan)
/La Fleur

+++
I have been shopping new records again. It´s my wednesday fun! Well, you can read in English above of my favorite record i found to day.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0