Record shopping

Idag blev det äntligen av! Skivhandlandet. Jag tänkte jag skulle till Melting Point utöver Hardwax. Fick för mig att jag inte varit där förut så jag kollade upp adressen lite snabbt på internet innan jag gav mig iväg hemifrån. Väl framme på Neue Schönhauser Allé nr 2, som adressen sa på internet, så hittade jag inget Melting Point. Skickade ett sms till Phonique och frågade om det var gömt som typ alla andra ställen i Berlin och om man måste klättra över ett stängsel, gå nerför en trappa, in på en bakgård, genom en port till vänster genom en bakdörr fem trappor upp.. osv för att hitta rätt. Han verkade inte fatta att jag skojade om det där sista men messade tbx adressen: Kastanien Allée 55....!!! Jaja, var ju rätt nära iaf. När jag står med kartan i högsta hugg, som den goda turist jag är, och letar efter enklaste vägen att gå dit, så kommer en snubbe fram... Han frågar om jag pratar engelska och säger att han är från Grekland men bor i Berlin ett par månader och gör film. Och letar i nuläget efter aktriser till en kortfilm och undrar om jag är skådespelerska eller dansare. Ehhh! Jag tänker direkt på att han är en snuskig karl som försöker förleda unga flickor in i lättklädda-flickor-i-film-världen så jag halvt skriker NEJ. Ok, jag har dansat balett, salsa, orientalisk dans, you name it, i hela mitt liv men det va inget jag kände för att berätta för honom direkt. Han såg väldigt besviken ut och fråga efter hans frågande "No...?" så bemödade jag mig iaf att fråga om vad det var för filmer. Han berättade att det var short movies, arty grejer. Efter mkt om och men, han insisiterade eftersom han tyckte jag var som skapt för en av hans roller (utseende mässigt då antar jag eftersom jag knappast hann provspela på gatan) så fick han min e-mail. Kändes rätt harmlöst. Så nu ska det bli spänannde att se om/vad han mailar och jag hoppas att det inte innehåller några skamliga förslag. Hm, kanske har jag lite fördomar nu, men det visar sig väl...

Väl framme på Melting Point så märker ju jag att jag visst har varit i den affären förut, väldigt typiskt mig att inte ha koll på vad saker och ting heter, eller var dom ligger, noll lokalsinne. Var ju tom där med Adeline och Phonique dessutom.. Han måste ha undrat över mitt kryptiska sms, om jag blivit galen el nåt...haha.
När jag står och lyssnar på skivor så ser jag i ögonvrån att det kommer in två tjejer i affären. Efter en stund knackar den ena tjejen mig på axeln. Det visar sig vara tjejen från Amsterdam som ska vara Pacmaker-"ambassadör" i Holland! Hon som jag och Adeline träffade under ADE nu i Oktober (se tidigare inlägg, fattar inte hur trackbacksen fungerar). Sammanträffande!
Hon var iaf i Berlin med sin kompis Eva Maria som ska spela på Weekend imorgon, torsdag. Fick lista dit, ska nog gå förbi och säga hej!

Sen begav jag mig till Hardwax som ligger vid Kottbusser Tor (eller köttbulle torget, som det också heter...........HAHA Fredrik ;)
Köpte lite vax där också. Jag är så svag för snygga omslag. Ofta bara måste jag köpa för att jag tycker omslaget är fint, snyggt, spänannde, vackert eller roligt. Idag gjorde jag det gen. Anledningen var den fina texten, se själva:

image357

Alltså låten är också helt okej. Men inte lika fin som omslaget. Har köpt ett tidigare släpp på samma label bara för att det hade samma omslag fast med en annan text, nåt i stil med: "Yet again that furry rave monster theow me right back to insanity... Ouff!"
Någonting annat. Men jag gillar!

Ja det var min dag.. men den har bara börjat, kl är 00.57, går sällan och lägger mig före 03. Ful ovana eller iofs en underbar lyx att själv få bestämma när man ska gå och lägga sig/gå upp. Annat var det när jag jobbade inom Apoteket AB, 8.00-16.15 every day! Vilket innebar att jag va tvungen att gå upp senast 07. Huga. Men, men båda "liven" har sina för-och nackdelar.

Nu ska jag leka lite i Logic 8! Rooooligt!

Puss!
La Fleur

+++
Recordshopping in Berlin. Today I went to Melting Point and Hardwax. Some nice tunes, and one record with a lovely sleeve, see above.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0