Vinylshopping i Berlin

Här är några av Berlins typ tusen skivaffärer...

image349

Imorgon ska jag gå till Hardwax och Melting Point, får se om mina öron pallar fler skivhak sen...
En liten jobbig detalj med allt vinylhandlandet här i Berlin är att jag inte har någon skivspelare!!!!
Det måste jag råda bot på.. har försökt med diverse kontakter att skaka fram en men utan resultat. Jag vill inte köpa en ny Technics spelare för ett par tuss utan en gammal sliten begagnad för några hunkor, ni fattar vad jag menar... Så om du bor i berlin och vill sälja din gamla trotjänare till mig så säg till!! Eller om du vet var jag kan få tag på en.
Kanske man ska köpa en liten bärbar, från Vestax eller Numark...

image350

Åååh den från Vestax är så söt! Vill ha.
En sak som är säker är att det är ohållbart utan skivspelare i Berlin. Iaf om man är dj.

Ska sova på saken.
Gute Nacht!
/LF

+++
Vinyls is THE shit in Berlin! Going to shop some of the black gold tomorrow. Maybe I´ll tell you what i bought! :)
A small problem is that i don´t have a turntable here in Berlin, left my precious in Stockholm...
Well, have to work that out!

Kommentarer
Postat av: niclas

Måste säga att vestaxen är jävligt smidig, kan lätt rekomendera den. Schystare än att tjata på personalen om att få låna spelare om dom mot förmodan skulle ha en i affären.

//Niclas

2007-11-06 @ 21:58:26
Postat av: La Fleur

Tack för tipset Niclas! Jag ska nog slå till på en... :)

2007-11-06 @ 22:18:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0