Blümchen i Berlin!

Japp, nu är jag i Berlin!! Kom hit igår på eftermiddagen. Woohoo. En av världens absolut härligast städer! Känns superkul!

Jag hyr en lägenhet av Björn, som arrangerar Alter Schweden festerna. Nästa fest är förresten 20 oktober här i Berlin! Jag är förmodligen i Amsterdam och spelar då men annars hade jag lätt gått! Mer info här! Björn ska iallafall åka ett par månader till Australien snart och under tiden ska jag låna hans lägenhet. Så nu har jag flyttat från kära Hornstull till Kreuzberg. Lägenheten ligger på Sorauer Strasse nära U- Schlesisches Tor (som jag antagligen aldrig kommer lära mig att uttala...). Känns redan rätt hemtrevligt, Kreuzberg är lite likt Hornstull.

Vad jag ska göra här? Jo, knarka och festa. Umpf umpf umpf! Näääääää! Faktiskt tvärtom, har jag tänkt! Okej, nu vet jag att flera av er flinar och tänker jo jo, visstserru... Men det är sant! Iaf det där med knarket, det är inget för mig. En rolig grej ang det är att när jag pratade med Jacqueline för ett tag sedan ang min flytt till Berlin så hade hon och Dana pratat om det och Dana hävdade o det bestämdaste att eftersom jag kommer bo i Berlin ett tag så kommer jag bli en tjackis. Men Jarra (ja Jacquleine, kärt barn har många namn!) sa att det trodde hon inte, hon menade på att om jag hängt så länge i "den världen" redan utan att tjacka till det så skulle jag nog klara ett par månader i Berlin också... så nu vill jag bara outa här på bloggen att JAG KOMMER INTE FLYTTA TILL BERLIN OCH BLI EN TJACKIS. så nu vet ni det.

Eftersom jag nu inte ska knarka och festa, eller joo, festa kommer jag ju göra. Men ska försöka iaf att hålla det på en någesånär respektabel nivå. Inte hänga på Berghain 24/7. Och så ska jag försöka dra ner på djandet lite också. Nu har jag iofs varje helg i Oktober redan inbokad, och minst två helger i November och minst en i December också... men, men... förutom dom så ska jag lugna mig lite med spelandet hehe. Jag åkte hit för att softa lite, få inspiration och fokusera på musikskapandet. Jag hoppas jag lyckas!

Tschüß!
/La Fleur

+++

Yesterday I moved to Berlin. I already miss my better half Adeline Supreme. If not before I´ll see her in Stockholm later on this month. Housewives club is back the 13th of October at the China theatre! I will try to focus on the music here in Berlin and not too much on the parties... we´ll see about that...





Kommentarer
Postat av: jarra

that's my girl, vi ses snart!

2007-10-04 @ 00:37:46
Postat av: ghaz

asså serre, berlin är så jävla pepp!!!!! gud vad jag vill dit nu nu nu!!!

2007-10-04 @ 21:42:02
Postat av: La Fleur

jarra- jaaa gymman, snart ses vi!!!!
ghaz- jag sa ju det, va gör du i london!? ;) borde inte nat spela här snart? annars kom o hälsa på, du får låna soffan om du vill :)

2007-10-04 @ 22:10:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0