Polacksnack i helgen!

Jag åkte till Polen i fredags och lämnade Adeline själv i Berlin... vad hon hade för sig under lördagen kanske kommer som ett blogginlägg här snart, jag har då ingen aning eftersom hon knappt svarar på tilltal sen dess. Antagligen för att hon har flytt in i KTHs underbara värld och inte kommer ta sig ut därifrån förrän December när tentrona är avklarade... Googlade lite på Adeline och KTH och hittade ngn sida där hon tipsade om komme-musik under namnet "baby scratch"??!! Well, well, det finns säkert ngn naturlig förklaring... *orolig*

Väl framme i Krakow så hämtade Robert upp mig på flygplatsen och så drog vi och käkade inne i stan. Dj Barillo kom också förbi och åt han med.

image336

Robert är ett sånt jäkla sweetheart!!!!! Han är typ världens snällaste raraste. Som en stor snäll nallebjörn. Han är väl Polens stolthet inom den elektroniska musikscenen skulle jag säga också! Robert eller Robert M. som han kallar sig när han producerar (tidigare släppt under namnet Electroone) har gjort musik sedan han var liten bebis ungefär och har bla släppt på svenska Joia Records.
Barillo är också dj och producent. Han har gjort en låt som han spelade när han värmde för mig i Lublin, den va så grymt! Ska få den av honom och sen lägga upp den här så ni får lyssna!

Fredags spelning var på Cien klub i Krakow.

image337

Kolla in affischen! Jag skickade pressbilder och info, men det verkar av affischen att döma INTE kommit fram. Vet inte om ni ser? Men i tv-apparaten ovanför mitt namn är det en jättejättegammal bild på mig från en spelning på Fredsgatan 12 i Stockholm. Vette tusan hur de fått tag på den, från min hemsida? hm, googlat förmodligen. Efter mitt namn står det Housewifie haha, det lät ju mest gulligt, de skulle väl egentligen stått Housewives.
Sen under mitt namn står det " Radioluxe" -vafan?? jag har varit med i ett radioprogram på SR några ggr som hette Radio Deluxe, om det nu är det dom syftar på.. sen står det "Teatroom" -antar att de menar teatron, som fö inte finns längre haha. Men jag antar att killen som gjorde pressmaterialet aldrig fick mitt mail med press-info och press-bilder och gjorde så gott han kunde! Väldigt roligt, inget rätt liksom. Eller jooo, de har stavat mitt namn rätt!! Det brukar det inte sällan vara fel på annars.

image338

Spelningen gick jättebra och var MASSIVE som Robert skulle sagt! Förra gången jag spelade i polen spelade jag på Midgaard. Cien var mkt snyggare och med mycket bättre ljud. Ja allt var bättre.

Bilden nedan är från Krakows festsite no 1: http://www.kr-nightlife.pl. Kolla här om ni vil se fler bilder fr kvällen!

image348


Lördagen började med en lååång bilresa, ca 7 timmar med matpaus, till staden Lublin. I bilen var det jag, Robert, Barillo och Ania.

image339

Här är vi på en typsik polsk restaurang. Robert till vänster som ni ser och Barillos flickvän Ania till höger.

image340

Czekolada klubb! I tavelramen ovanför visade de för det mesta mig in aktion i dj-båset.

image342

Czekolada klub påminde om Cien klub, med valven och alla små rummen Jag som har så himla dåligt lokalsinne, virrade bort mig två gånger när jag skulle gå på toaletten. Czekolada betyder choklad på polska, fint.

Sen var det bara en sju timmar lång bilresa tillbaks till Krakow på söndagen... bakis. Inte kul!

image341

Mitt hotell i Krakow låg jättenära IKEA. Så i måndags morse tog jag mig en tur dit... i love ikea! Och i detta fallet så hade jag faktiskt ett ärende dit. Behövde köpa nytt duschdraperi. Det som hänger i min lgh i Berlin är inte så fräscht och det kommer säkert få ben själv snart om jag inte byter. Och jag har verkligen försökt att hitta ett duschdraperi i Berln, men det går inte. Ok, hittade några jättefula i olika turk-affärer (skönt att man kan säga turk-affär utan att låta rasistisk, eftersom det med 99,9 % säkerhet är en turk som har affären i X-berg!), men hallå jag kan inte köpa fula grejer, det tar emot.. Så jag gick till Ikea :) Kom ut med ett rött duschdraperi, lite julte och en stekpanna.

Rubriken på det här inlägget är namn på en ganska rolig blogg dom heter just Polacksnack och som är rätt träffsäker när det gäller Polen!

De orden jag lärde mig på polska i helgen är dobra, kurwa och blahara.... (ett av dom är inte ett fult ord).

Haaiiideeeeraaa!
/La Fleur

+++
I left Adeline in Berlin and went to Krakow and Lublin in Poland to play some records this weekend. Second time I were there and it was great to be back! Krakow is a very beautiful city. If you ´re looking for a party for NYE you should definately check out Robert´s New Years Eve party!

Kommentarer
Postat av: Christian

Krakow äger! Vilka bra klubbar skulle du vilja tipsa om?

2010-10-24 @ 17:21:26
URL: http://www.polenguide.se/krakow/krakow/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0