Status dag nr 2 i Berlin för Blümchen

Okeeeej. Kom precis hem. Från Watergate som ligger typ 300 m fr där jag bor. Farligt! Jag vet ju att jag skrev ett inlägg tidigare idag om att jag skulle festa och gå ut mindre... Det bli inte alltd som man tänkt sig. Men å andra sidan så var jag ju "tvungen" att fira min ankomst till berlin, eller huuur!!

Tidigare idag så fick jag ett meddelande av Vincenzo på Facebook om att han tyckte det va kul att jag bestämt mig för o flytta till i Berlin och att jag skulle höra av mig för en kopp kaffe. Jäkla Facebook alltså, jag som hade tänkt ligga lågt med att jag var i Berlin ett tag så jag skulle softa ner lite. Tänkte inte på att vissa av ens vänner på FB är berlinare o ser ens status liksom.. Iaf well, well, jag sa jag skulle höra av mig när jag skaffat ett tyskt nummer.

Satt hemma och softade, Björn mailade mig och sa jag borde gå till Watergate ikväll.
Kl 22 ca så fick jag ett till medd av Vincenzo på FB där det stod att han och Phonique och Highfish spelade på Watergate ikväll och att han satt upp mig på listan ifall att jag kände för att komma förbi.
Åhhh, då blir man ju lite mer sugen när man får allt serverat liksom. Men jag var fortfarnde skeptisk till utgång.. Fixade och donade på nätet, pratade med Adeline bla. Hon kommer hit på söndag!!! Då ska vi musika ihop, jippieeeee!! Och så tar vi samma flyg till Stockholm på fredag. V har ju vår Housewives klubb nr 2 på China på lördagen! Icke att förglömma! Bokade biljetten hem til sthlm med Germanwings. Snackade skit på MSN.

Kl 02.13 smsade Björn att han strax var på Watergare och att vi skulle ses där. Jag svarade att jag fortfarande var hemma och inte hade bestämt mig för utgång... han svarade att då bestämde han åt mig och att vi skulle ses där NU. Haha, okej, tog på mig utgångsoutfiten och promenerade till watergate kl 02.37, fresh!

image281

Watergate påminner mig om kära Teatron! Antar att det är dioderna som gör det... Teatron hade ju inte direkt samma utsikt hehe.

Fick lite drinkbiljetter av Vincenzo, en rom & cola senare var jag i full gång på dansgolvet haha!
Phonique kom förbi, han skulle inte spela eftersom det var lite mindre folk än vanligt på WG så han bestämde sig för att hoppa över giget, han hade ändå vunit 500 Euro på poker haha. Phonique e värsta poker-hajen!

Iaf dansade loss lite och drog hem runt 4.30 och nu e jag alltså hemma. Lite rund under fötterna. Tog en tarre hem. Pallde inte o gå och lite löskigt när man inte känner hoodsen ännu. Men Björn hävdar att det e lurre. Dock är han typ 1,90 välbyggd man... lite annat om man som tjej som trippar hem i högklackat 04.30..

Okej nu ska jag sova. Imorgon kommer min kära syster från Köpenhamn och hälsar på och jag ska vara redo för Berlin sightseeing!

xXx
//La Fleur

+++
First night out in Berlin - Watergate! Vincenzo and Higfish played lovely tunes and I got a copy from Vinzecos latest release on Dessous on vinyl. Damn! I don´t have any turntables at home...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0