Im not a sellout, hehe.

Så, hur svårt kan det vara att göra lite bra musik egentligen?

Hm, ja det är ganska svårt. Men med tanke på hur många låtar det släpps varje dag så borde ju rimligtvis den potentiella crajjsykvoten va lite högre. Jag skulle väl uppskatta att Juno lägger ut ungefär 400 releaser per vecka och därtill kommer ju alla remixar och så förstås. Nu har jag suttit i några dar och försökt lyssna på all musik jag kunnat (inte alls bara där alltså) och varje gång förvånar det mig att det finns så få låtar som man blir galen av.


OCH jag har en känsla av att det gått nerför sen jag började för snart 3 år sen, att det släpps mindre bra låtar nu. Kanske skulle man kunna tro att det är mitt eget fel, att det skulle kunna vara så att det som var nyhetens behag då när jag började bara inte känns helt fräscht längre. Att jag liksom har tröttnat lite. Men nej, det tror jag inte, för även om jag hunnit avverka en del i min djkarriär så kan jag lyssna på dom låtarna jag älskade och spelade då och älska dom lika mycket fortfarande, och ibland ännu mer.


Så jag tror inte det är så enkelt. Jag har nämligen alltid haft mina vattenhål som funkat i vått och torrt, men dom funkar inte lika bra längre... Musiken är inte bara lika fräsch, den kan va bra och helt ok men sällan asfet, snarare askeff.


Ett väldigt påtagligt exempel va när vi va i London förra veckan och jag gick till min älsklingsskivaffär of all times på nätet. När jag ville lyssna på dom nya skivorna som dom fått in fick jag en hel bunt med massa tråkig kommeskit.
Jag har verkligen reppat dom under alla år för dom har alltid haft det där som är asgrymt och som ingen annan haft. Men dom har tappat!!! När jag frågade om dom hade nåt som va lite less happycommercial, typ inte klaxons alla senaste remixar, så kollade han sjukt konstigt på mig. Hittade iaf till slut några skivor, varav den bästa var en självlysande!


Så det verkar ju som att det bara släpps för mycket dålig musik nuförtiden, så att den som är bra försvinner på tok för lätt bland all selloutskit.


Meeeeen, jag är så fetpeppad inför Monki imorn och vår egen alldeles bästa klubb på fredag!!! Det kommer bli grymt och jag ska spela dom bästa låtarna jag har ändå!!! Några har jag iallafall hittat :D Hade ju velat spela våran Housewiveslåt också men den blir nog inte klar, så det får bli den 13onde istället.


**/AS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0