Kulturnatten på Musikens Hus, Uppsala, 8 september 2007

Hade fakiskt sett fram emot Uppsalaspelningen rätt länge, dels för att vi blev bokade redan i maj nån gång och dels för att rytkena om Musikens Hus i Uppsalas förträfflighet hade spridit sig ända till Stockholm... På riktigt alltså, dom har ju bara haft öppet nån vecka men ändå har det redan hunnit få hur bra rykte som helst. Lokalen var faktikst grym och för den alkoholfria festen det var så passade det ju alldeles ypperligt. Tänkte då främst på att det var så ljust, hade nog velat ha det mörkare om det skulle vart öppet till 3 eller 5 och dessutom gått att dricka. Men iallafall, det var mycket som hände den kvällen på stället:

+++

We had this gig north of Stockholm in Uppsala. It was in a just recently opened place and loads of live acts and djs were booked. I had been looking forward to it for quite a while as the place has gotten a very good reputation in just a few weeks and we had been booked since long...

T.ex. spelade those Dancing Days:

image212

Jag hade sett fram emot att se dom också efter att ha varit inne på deras myspace ett antal gånger för att lyssna på en viss låt, verkligen grym alltså... Men enda problemet var att dom var en riktig besvikelse live. Dom stog och skrattade och tittade på varandra hela tiden och playade nåt sorts game kändes det som. Kanske blyga men dom måste nog faktiskt bjuda på sig själva lite mer nästa gång om det ska gå hem! Men trummisen och syntisen var iallafall jättebra. :)

+++

Those Dancing Dance played, great songs but too bad they did'nt perform them that good...

image213

Nån dag i Berlin förra veckan fick La Fleur för sig att det luktade hästskit så hon gick runt en hel dag och luktade på allt hon kom åt. En dag kom jag t.o.m. på henne med att stå och lukta på en högtalare, hehe... (Fast egentligen så stog hon och lyssnade väldigt nära, och jag kopplade lite fel) Och här i logen i Uppsala, när vi försöker foka som bäst, så kom hon på att en fågel hade bajsat på hennes jacka, men jag tror inte hon visste det eller nåt så hon kände sig manad att börja lokalisera nån doft igen. Crajjsy Flurry.

+++

Sometimes La Fleur thinks everything smells badly, here she is in the dressing room and tries to find out where the smell of bird poo comes from. L8r we found out that a bird had pood on a jacket in the room. Nicely done of the bird, not.


image214

Sen spelade Smk, och då var det hur mycket folk som helst. Dom spelade i samma rum som oss där vi spelade sist och skulle avsluta hela kvällen. Bilderna är därför tagna från djbåset precis mittemot.

+++

Another band playing were Slagsmålsklubben, ypu can see how crowded it is! We played right after them, and we were the ones to finish this whole evening off!


image215


Jag gillar att ta stillebenbilder, fast egentligen gör jag mest det när jag är uttråkad... Jag tror typ att det kommer bli mycket mer spännande och kul och att man kanske fångar värsta schyssta bilden som man inte förmår sig att ser med ett vanligt mänskligt öga. Oftast är det verkligen inte så... Här ser ni några exempel:

+++

I like to take still life pictures, but mostly I just do it when I'm bored, here are some exmples:


image219


image220

Here we are together with Patric Kiraly, the man who was resonsible for the whole evening!:

image221

Tyvärr missade vi Familjen som spelade också, lyssna på dem hur bra som helst! Visade sig att Johan gillade oss massor också, hade hört oss backstage på Arvika! Lovely!

Cheers mate/Adeline S.

Kommentarer
Postat av: F

sjukt roligt med "sniffande-sanna" aka "crajjsy flurry" hehe. har skrivit ut och ramat in bilden på sanna med cdcaset nu. :)
istället för era housewivesklistermärken som ni sätter upp överallt ska ni få ett gäng hw-luktgnuggisar utav mej när ni kommer till göteborg.. adeline är ev. för ung för att komma ihåg luktgnuggisar, men det var typ som små klistermärken man fick med vissa tidningar på 80talet som man gnuggade på så luktade dom olika saker.. era kommer lukta hästskit.. hehe

2007-09-14 @ 15:12:38
URL: http://www.myspace.com/nibc
Postat av: Adeline S.

asså inget jidder om att jag är liten nu igen... om jag tänker tillräckligt hårt kommer jag nog ihåg dom. glömde jag förresten tillägga att jag luktar som en sommaräng?!?!

2007-09-14 @ 17:59:25
Postat av: Albin

Måste bara säga att jag diggade er stenhårt på uppsalaspelningen! Fortsätt så!

2007-09-22 @ 21:19:31
Postat av: La Fleur

Tack! Du måste ha varit en av de grymma uthålliga på dansgolvet mao.. :) Om du har möjlighet så kom till China på fredag 28 september, vi har höstpremiär då!

2007-09-23 @ 11:52:43
URL: http://www.housewives.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0