Logic vs Ableton

Måste det vara ett versus?
Kan man inte bara gilla både och på olika sätt? Fattar inte att det alltid måste vara så att folk ska välja sida... och sen kunna typ döda för att övertyga någon annan om att just det programmet eller vad det nu är dom använder är THE SHIT.
Jag har Logic sen typ två år... det har ju släppts ett Logic 8 som man gärna vill lägga vantarna på nu också.

Men jag har inte börjat använda det på riktigt förrän ett par månader tillbaks. För mycket farmacijobb innan, fick aldrig ro eller tid att sätta mig ner och komma in i det.
Nu vill jag ha Ableton Live också!! Jag vill helst ha alla program. Jag har Reason också.. kanske borde styra upp Fruity Loops och Pro Tools också bara för att.. hehe. Roligt att prova. Sen spelar det inte så stor roll vilket program man jobbar i. Det viktigaste är ju ändå idéerna och det som kommer ut som räknas. Wow, det där lät ju som om jag tror det är ngn nyhet och att jag är den första som tänkt ut det hahha sorry... ni vet vad jag menar, well well.

Jag är iaf sugen på Ableton nu.. har programmet på datorn, ska bara installera, måste ha hjälp av min granne Gurra tror jag eller någon annan (frivilliga?) för det gick inge bra när jag skulle göra det. Men jag har iofs ett bristande tålamod när det gäller sånt.

Alla säger ju Ableton är sååååå enkelt och att man kommer göra låtar på löpande band bara man börjar med det..eller nåt.

Såhär kan det se ut:

image261

Okej, nog med nörderi för idag.

Nu ska jag hem till Adeline och sjunga/snacka in lite vocals till en låt vi håller på och jobbar med. Kanske läggs upp ett smakprov här senare idag,,, Spännande!

Trallalalllalaaaaaa!
La Fleur

+++

Logic and Ableton... I have Logic and want Ableton as well.. mmm. I think I will love them both!
Which one do you prefer?


Kommentarer
Postat av: Pouya

omg...trodde jag var den enda som hade detta dilemma
jag tänker exakt i samma banor som du.
Pouya
www.myspace.com/onepm85

2007-09-25 @ 16:32:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0