Vernissage, häng och panorama bar

Fredagen 31 augusti så mötte vi efter en lååång dag på IFA upp Björn och hans kompis Mikey på vårt hotell. Björn är tysk, men har svensk mamma (eller pappa eller både och?) så han snackar svenska och har tillbringat ett par månader av sitt liv i Göteborg! I Berlin arrar han Alter Schwede Parties! Sjukt grymma fester, den som varit där vet, jag har ju tyvärr inte det, Housewives skulle ju ha spelat först på den i Berlin runt midsommar, men jag var i Warzawa och spelade och Adeline i Barcelona så det hanns inte med. Sen skulle vi ha varit med på den svenska versionen utanför Göteborg i somras, men var tvungen och ställa in i sista minuten =/ Ngt vi grämt oss för! 20 Oktober kör han igen i Berlin, åk diiiit! Själv kommer jag ju vara i Amsterdam på ADE så jag missar det IGEN, gaaaaah!

Vi skulle iaf ha lite random häng och Mikey föreslog att vi skulle gå på vernissagen av Illustrative Berlin 07 på Villa Elisabeth i Mitte. Illustrative Berlin 07 är ett showcase med över 200 arbeten från Europas bästa unga illustratörer. Utställningen var fantastisk och håller på ända fram till 16 september så om ni är i Berlin innan dess, gå dit!

image202
Tre våningar med nästan bara snygga coola grejer, hur ofta ser man det i Sthlm liksom...

image201
Adeline framför favorittavlan!

image203
Utanför hade någon, vet ej vem, gjort en installation med typ en miljon röda dioder på pinnar, otroligt vackert (nej jag vet att inte kortet gör det rättvisa).

Efter vernissagen fortsatte vi till Die Möbelfabrike som också ligger i Mitte, gömd på på en bakgård dock. Som så många andra ställen i Berlin hittar man bara dit om man vet var det är, inga skyltar direkt..
image198
Jag typ dansar loss utanför ingången till Das Tanzstudio.. eh, mot möberlfabriken iaf!

'image199

Jag undrade lite över deras toalett, vill man verkligen sitta och snacka skit (ouff, fundigt) när ens kompis sitter på toaletten? Typ "behöver du mer toapapper? vill du jag torkar också?" Okej äckligt förlåt hehe.

image197

Här är Mikey, Crippe (fr Tonium/Pacemaker) och Björn.

Ett band spelade också, varav en av snubbarna i det bandet också spelar i 2raumwohnung.
Det svängde och var iaf ett av de mest dansanta livebanden jag sett på länge, publiken gick bananas!

Kvällen fortsatte till Panorama bar, det var Pokerflatkväll, Steve Bug mfl spelade.
Eftersom jag och Adeline skulle upp kl 8 på morgonen som vanligt var vi tvugna att masa oss hem runt 5-snåre.. trist! hehe.

xo/La Fleur

+++
We met up with Björn and his friend Mikey. Björn is also a promotor of the Alter Schwede parties arranged in Berlin and Gothenburg. Check it out! Next one is in Berlin the 20th of October.

Kommentarer
Postat av: ida

apropå toan....tycker det äckligaste med den är att det inte verkar finnas någon ring att sitta på?! :/

2007-09-21 @ 17:52:43
Postat av: La Fleur

hehe... ja you have a point there!
men avsaknaden av ringar (och toapapper!) är så vanlig utomlands att jag knappt reagerar på d längre antar jag.. man har fått öva på 90° statisk träning rätt mycke mao ;)

2007-09-22 @ 05:54:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0