I can´t wait for the weekend to begin..

Kommer ni ihåg den dängan med Michael Grey? The weekend som låten heter. Kom i samma veva som Eric Prydz - Call on me. Och båda två har videosar med.. ja lättklädda damer. Enough said. Om jag ska göra en video till någon av mina låtar så ska jag bara ha med lättklädda killar som visar både det ena och det andra moahahhaha. Eller inte.

Har ett starkt minne till den här låten. Det var på Berns och D-Wike spelade. Hans hjärta hade, sålänge jag känt honom, funnits hos soulful house och US Garage, så därför satte jag med flera drinken i halsen när han spelade The Weekend! Då var den knappt spelad och videon var inte heller ute så vitt jag minns, men det var i iaf något helt annat mot vad han brukade spela. Oj, nu blir jag nostalgisk. Minns källaren på Grodan, händerna i luften, glädje och kärlek till tonerna av soulful house och US Garage. D-Wike är förresten den enda förutom mig själv som jag känner till som är både farnaceut OCH dj! Bästa kombon skulle jag vilja säga.

Denna helgen är jag för första gången på flera månader känns det som - ledig! OCH i Berlin! Weeeheeee. Önskar jag var lite piggare bara. Ska nog lägga mig och vila en stund nu om jag ska orka vara ute på natt-morgon-äventyr i Berlin. Som vanligt finns det en hel del att välja på... Jag och Lollo ska börja på hennes favvobar KDR. Sen vette tusan. Kanske Weekend, dit vi har lista tror jag.

image621

Eller kanske Watergate, nära hem.

image620

Eller något lite mer otippat kanske, ska kolla in Restrealitet, bästa musik/klubbforumet i Berlin där typ ALLA fester står. Och det bästa är att det är inte är öppet för vem som helst vilket innebär att man kan hitta grymma fester på helgen där man slipper alla turister hehe. Okeeeej jag är nästan turist, men jag har ju ändå bott här i 6 månader nu. "Ich komm´aus Kreuzberg du muchi!" Usch, fula slangord på tyska. Kommer från tyska dokumentär filmen (fr 2007) Prinzessinn en bad, om tre unga tjejer från Kreuzberg. Dom bor i kvarteret bredvid mig. Hey. Se den ikväll om ni inte ska ut!

Party party!
La Fleur

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0