Parris

Jag har nu varit på min första affärsresa. Ja, egentligen inte första eftersom alla spelresor också är affärsresor. Men den här var väl mer av kostymslaget skulle man kunna säga. Mycket trevligt dessutom! Jag trivdes som fisken i vattnet och jag hoppas det blir mer av sånt framöver. Utgången av mötena får man nog ändå säga var mycket lyckad, vi har nu fått några fler uppdrag att jobba med och jag ser en mycket lyckad utgång av det hela komma närmare... Vi får väl se exakt hur bra det blir sen men mitt pool party på en ny-terrass tycks komma närmare. Och då är ju förstås alla ni bjudna! :)

Nu är det dags att vara lite produktiv på housewiveshållet igen, blir några dagar då vi ska göra mix, p3 dans, kanske lite musik och sen lite synopsis, hehe. Business never goes out of fashion.

Idag var jag dessutom på SHB på studiebesök, med min inriktningsklass, och folk är så himla seriösa nuförtiden. Jag har inte riktigt hängt med känner jag, alla var finkammade och hade kavaj. Ja, inte för att jag inte har rätt kläder, men känner mig inte riktigt på samma nivå som dem mentalt. Att vara egenföretagare, och därtill driven sådan, innebär att man har ett helt annat sätt att se saker och ting på. En skillnad som blir allt mer markant måste jag säga. Så egentligen är väl fallet inte så att jag inte hängt med, utan snarare bara att jag utvecklats i en helt annan riktning.
 
Men viktigaste lärdomen från detta ÄR: att inte förakta någon för att de har ett annat synsätt (folk kan lätt känna sig obekväma om man tycker att det man själv gör är så mycket bättre (vilket det förstås oftast är hehe)) OCH att inte vara rädd för någon (hur välkammade och fina visitkort dom än har). Om man följer dom grundreglerna ligger världen öppen.

Au revoir//Adeline S.

Kommentarer
Postat av: La Fleur

Du är grym gymman! :)
:-*

2008-04-17 @ 18:41:15
URL: http://www.housewives.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0