Tanzwerk på Weekend och Watergate

Har lite lätt träningsvärk efter fredagen och lördagens dans. I fredags så gick jag och Lollo först till baren KDR och drack lite vin. När mina ögon började tåras vid tvåtiden av all rök (ja det är ju rökförbud, men barer/klubbar får inga straffavgifter förrän i Juni även om det är förbjudet. Så Berlinarna bolmar gladeligen på.) så tog vi U-bahnen till Weekend. Fransosen Laurent Garnier spelade och kön var lååång, men som vi som tur var kunde smita förbi eftersom vi hade lista. Det var packat, varmt och svettigt där inne! Och galet bra. Garnier drog en massa locals också vilket gjorde att det för en gångs skull inte kändes så turistigt som det annars kan göra på helgerna där.

Igår, lördag, så började vi på Weekend igen, Mobilee hade sin månatliga kväll och passade på att fira Anija som fyllde år! Publiken var galen. Hennes pappa var där och såg henne spela för första gången. Pappsen var mycket stolt. :) Vi var där ett tag men drog vid tretiden vidare till Watergate där M.A.N.D.Y headlinade. Lång kö utanför som jag och Lollo gjorde ett tappert försök att minimera utan resultat hehe. Gick ganska snabbt att komma in. Fullt inne på Watergate också.

image626

Efter att ha dansat kvällen innan till Garniers svårslagna set så kändes M.A.N.D.Y lite ljumna. Plus att de spelade väldigt olika just ikväll och det kändes som att Patrick tog ner det och körde lite för minimaltråk precis varje gång det hade börjat komma igång med lite mer blippig techno spelat av hans kollega Philipp. Men man kan ju inte få allt, fick iaf en vacker vy när solen började gå upp och det ljusnade vid 6-tiden. Tyvärr gör inte min iphone utsikten rättvisa, men fint var det!

image627

Skönt att det börjar gå mot ljusare tider, jag vill ha sommar,. sol och open-air-fester NU!

Ha en skön söndag!

Love,
La Fleur

Kommentarer
Postat av: T

Bara namnet "La Fleur" får mig att rysa. Tack för gårdagens P3-dans, även om jag lyssnar på programmet nu, lite efter pga av att jag jobbade igår.

/ T som taktmixar house på kvällarna.

2008-04-06 @ 20:19:43
Postat av: La Fleur

Hej T!
Tack själv, va kul att du gillar och lyssnar! :)
xox/La Fleur

2008-04-07 @ 15:36:52
URL: http://www.housewives.blogg.se
Postat av: Danne

Jag blir så sugen på att festa när jag läser din blogg.

Ska på en fest i en festlokal i Stockholm (nära Stureplan) imorgon.



/Danne

2011-05-28 @ 00:10:58
URL: http://www.hittafestlokal.se/stockholm.php

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0