Dagens husmorstips nr 2

Jag åt precis det godaste jag ätit på länge! Så himlarns underbart faktiskt så jag tänkte bjuda er på det... :)
Man behöver:

1 avocado
1 tomat
1 ägg
olivolja, salt, peppar och ev. vinäger
2 st knäckebröd

Jag kallar det Supreme Deluxe Avocado Meal, SDAM, och följer man receptet ovan så får man alltså hela 2 knäckebrödssmörgåsar, och ja, det räcker till en persons mellanmål/lunch typ. Man blir mätt!

Så gör som följer:
1. stek ägg i olivolja och häll på peppar och salt. dela ägget i två delar innan det hunnit bli för hårt.
2. skiva avocado och tomater.
3. lägg först på avocadosarna och sen tomaterna, och ev. olja och vinäger, och sist lägg på ägget!

Supernajs! Om man vill kan man ha hoummus också, men det hade inte jag idag.

Jag är inte värsta mästerkocken men idag hade jag erövrat vilket mathjärta som helst ska tilläggas. Och attans jag borde ju tagit bilder! Men innan visste jag ju inte att det skulle bli så gott o värt en plats på bloggen och nu finns det inget kvar... Så det får jag göra nästa gång.

/Adeline Supreme

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0