Dagens husmorstips nr 3

Hm, ja hade ju inte tänkt att göra det här till nån slags matblogg eller så men måste bara tipsa om en sak. Det var igår, när jag skulle göra oboy, som jag kom på att jag inte hade nån! Ojoj, tänkte jag då, orkar inte gå till affären. Men så kom jag på den smarta idén att göra på kakao. Det blev fantastiskt äckligt, och jag var nära på att börja hosta kakao. MEN! så kom jag på detta smarta, som nog blev något av den godaste oboyen jag druckit och jag kallar den:

Mega Supreme Oboy, MSO
1 glas mjölk
lite kakao, inte så man hostar
kanske lite socker, men framför allt: massor med flytande honung
JETEmycket kanel!

Okej, o så blandar man allt. Om man är finurlig kan man även värma. Det blev sååå himla gott! jag svär till GUD!

Och bästa grejen med oboy är att det garanterat är rätt grej för "oväntat" besök om man säger så. Bjud dom på oboy o nästa gång du är hemma hos denne lovar jag att det står ett oboypaket där o dom vill bjuda tillbaks! Säkert på all oboy plus lite till! Har hänt mig två hela gånger, in the good old days så att säga. Oboy's the shit the only thing that fit(s).


image564


/A

Kommentarer
Postat av: Bjorneeboy

Husfar tipsar: 2 msk grädde, 1 msk kakao, 1 msk socker (-ish). Blanda. Häll på varmt vatten.

Nu måste jag bara prova med kanel och honung. Kanel funkar f.ö. super att blanda med kaffe (pulvret alltså, inte direkt i det varma).

2008-02-19 @ 09:47:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0