Fade Records i Stockholm

Jag skullle egentligen ha lunchat med Alex eftersom han skulle få en skiva av mig med låtar som han skulle lägga in i Pacemakern han hade som vi eventuellt skulle dra av ett set med ikväll på Mega Music Bashen på Münchenbryggeriet. Får se hur det blir med det nu eftersom han var tvungen att lämna tillbaka den till Pacemakerkontoret. Jag har ingen men ska hämta en ny fräsch nästa vecka, roligt! Well, iaf, Sandro försov sig så jag tänkte gå förbi Fade och shoppa lite skivor medans jag väntade på att han skulle vakna. Och på vägen möter jag lämpligen Micke som är på väg till Chytney för att handla lunch så jag hakar på. Gillar deras mat mycket!

image543

Utsikt från Fade. Grymt att stå och lyssna på skivor medans man tittar på folk som går förbi.

image544

Här är Micke snackandes med en foxy tjej. Han har gjort om fint i affären, han är händig den mannen!

image545

När inte Micke är på plats så vaktar Louie skivorna. Kanske välrdens sötaste hund, ehh jag menar best!

Tycker det är viktigt att supporta lokala skivaffären i dagens downloadsamhälle. Känns som det nästan bara är i Berlin skivförsäljningen still going strong. Nu behöver man ju inte gå dit och köpa en skiva för att man tycker den dalande vinylförsäljningen är tråkig utan för att Micke har en jäkla massa bra tunes på Fade! Tror att man kan maila Micke och betsälla skivor också om man inte bor i Stockholm, annars gå till Skånegatan 28.

Nu ska jag lyssna igenom mina nya Fadeskivor inför kvällens gig!

/Sanna

Kommentarer
Postat av: Fredda

Fade är lätt den bästa skivbutiken i sthlm. Jag åker ofta 40 mil för att bränna några tusen hos Micke. Faktist, i morgon drar jag ner.. =)

2008-03-22 @ 22:01:21
URL: http://www.playit.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0