Husmorstips

Jag ar alltid valdigt forsiktigt nar det galler solen, typ sover under handduk med massa kram och keps. Tills en dag nar det ar molnigt och jag glommer allting och branner mig massor. Vilket hande igar dara. Min mage, rygg och mina kinder ar alldeles roda och det kliar, och efter det brukar det ju alltid sluta med att man flagar av all solbranna man fatt...

Men saken ar den att det finns ett sjukt bra tips for att inte flagna hur mkt man an brant sig! Och det ar Aloe Vera plantan. Har borta finns den i var och varannan rabatt sa i Sverige kan det ju bli lite svart att hitta. Men det man gor ar iaf att dela pa dom tjocka bladen och smeta ut sa mycket det gar dar man brant sig! Det sticks lite, blir som klister pa kroppen och smakar beskt, men inget flag!!! Super tip No. 1 alltsa!

Jag skulle daremot behova tips pa hur man inte tappar bort sina kort. For det har namligen hant annu en gang... Hatar betalkort! Eller ett splittrat huvud snarare.

Kram/Adeline

Kommentarer
Postat av: Björnen

Borra ett litet hål i övre vänstra hörnet på kortet, om möjligt så förse hålet med öljett. I detta hål fäster du en wire. Infästningen i Adeline kan göras på olika sätt, men min rekommendation är att man använder en s.k. handboja. Har man problem med borttappade mobiltelefoner, kompisar, hundar, etc. så kan man enkelt ansluta fler wires till handbojan.

Praktiskt och kinky, what's not to like. Lycka till med pysslandet.

2008-01-30 @ 09:41:40
URL: http://ärdetfredag.nu
Postat av: Adeline S.

Hehe, gud så bra! Men går inte kortet sönder då? Kan man betala med det ändå?!

2008-01-31 @ 02:53:57
Postat av: Björnen

Hmm, jag menade nog nedre högra hörnet. Det är faktiskt ingen fara. Det är ju bara chippet, magnetremsan eller de stansade tecknen som behövs.

Glömde nog varna för situationer som kan uppstå:
Du hamnar tillsammans med en hög pengar inuti en uttagsautomat. Detta efter att ha följt med kortet in i maskinen. (lite likt http://www.warpdrive.se/37227) Packa ner en rejäl sedelbunt, öppna dörren, kliv ut och lev loppan!

Du flyger likt en vante till "fel" sida baren i drivor av sprit, öl och champagne. Detta efter att den övergödda gresafarmaren till bartender skulle dra ditt kort i kortmaskinen som stod liiiiite för långt bort. Greppa kvickt det bästa du hittar och bjud sedan kompisarna på något gott.

The gift that keeps giving!

2008-01-31 @ 10:53:23
URL: http://ärdetfredag.nu
Postat av: baccha

jo, det med aloevera funkar rätt bra faktiskt. Var rätt misstänksam mot det först, men sen brände jag mig som fan i caribbean o sen märkte jag att det lindre rätt bra...

ang kort
måste suga rätt hårt att tappa det...

jo, lämna kortet hemma / hotellet, ta bara ut mkt pengar och ha dessa hemma med, så tar du med dig ngra sedelbuntar när du ska ut o ränna.. bra för man bränner inte för mkt pengar så heller....

2008-01-31 @ 22:52:42
URL: http://socasverige.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0