Ljudkort + mick = (o)sant!?

OMG! Har ni sett ett snyggare ljudkort! Det var kärlek vid första ögonkastet skulle jag vilja säga! Fick vänta en månad eftersom de var slut i hela vida världen men det var det värt. I två dagar har jag dock gråtit och slitit mitt hår eftersom det inte ville funka först, men felet visade sig vara firewire-sladden. Den som följde med ljudkortet var tydligen paj, (bra att grejerna funkar när man betalar 5 lax för ett jäkla ljudkort!) så med utbytt kabel funkar det fint!

image530

Dock har jag nu stött på problem igen! Min mick funkar inte. Jag är mycket aaaaarg, jag hatar verkligen att sitta och pilla och klura över vaaaaad kan det vara som är fel, huuur ska jag lösa detta, jag vill bara att det ska funka!! Det blir helt enkelt inget utslag när jag försöker sjunga en trudelutt i micken. Gaaah!

image531 Funka då!

Någon som har nåt tips? Hjääääälp mig! 

/La-laa-la-laaa-la Fleur



Kommentarer
Postat av: Fredrik Lkpg

Okej, med varning för att jag inte är någon expert, men om det är denna mikrofonen:

http://www.adkmic.com/catalog/studioseries/A-51.php

Så vill den ha +48V phantom power.

http://en.wikipedia.org/wiki/Phantom_power

"Phantom power supplies are often built into mixing desks, microphone preamplifiers and similar equipment."

Men inte ljudkort. Du får koppla miken till mixern, och sen koppla mixern till ljudkortet.

2008-01-23 @ 14:07:56
Postat av: Fredrik Lkpg

Ok, jag ljuger, ditt kort har visst fantommatning på mikingångarna, kanske du bara måste aktivera den någonstans i någon kontrollpanel?

Note to self: Kolla först, skriv sen.

2008-01-23 @ 14:24:15
Postat av: Je suis une bra parti

Attans med micken! Betyder antagligen att vi får vänta än längre med att få höra la music de la fleur!?

Åh, då kommer vi inte ses på ett bra tag. Ni får ha det så bra hemma och så får vi ta en fika när du är tillbaka. Ledsen över mitt urspårade beteende sist men ni ska känna er speciella. ytterst få har sett denna mörka sida. När x träffat vänner och sagt typ

-jo, jag tycker mycket om lollo men hennes temperament är lite i överkant. Speciellt när hon kastar grejer omkring sig.

så har vännerna tänkt jo, det låter ju verkligen jääättemycket som chilla, harmoniska lollo! Men ni kan istället ge det där x:et en klapp på axeln och säga att de var modiga som ens försökte:)

Åh ang. fredriks svar att han är ju "ändå rest mycket" när jag sa att det var kul att han testa något annat än Götet kan du hälsa han att Partille expressen RÄKNAS INTE!

kram

2008-01-23 @ 18:12:56
URL: http://EttBraParti.blogg.se
Postat av: La Fleur

Fredrik Lkpg - tack ändå! ;)
Har mailat både ljudkortsföretaget och mickföretaget nu, så vi får se om jag får ngn hjälp därifrån.. håller tummarna för det iaf!

Lollo - hahahaha, ska hälsa F det!
Ingen fara, jag gillar människor med temprament, du reagerade läskigt likt mig också hehe... ses snart back in berlin då! ha d bäst tills dess! kram

2008-01-23 @ 21:35:56
URL: http://www.housewives.blogg.se
Postat av: DeanneCLAYTON

Lots of Students in the whole world recognize that the research paper writing service should furnish them with the <a href="http://www.supremeessays.com/custom-essay-writing-service.html">custom essay writing service</a> papers. Hence, this is not hard to <a href="http://www.supremeessays.com/order-custom-essay.html">order custom essay</a>.

2012-02-29 @ 11:42:39
URL: http://www.supremeessays.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0