Dagens husmorstips nummer 7

Något som jag tror räddade mig från att ligga utslgaen i sängen ytterligare en vecka är Ingerfäran! Om du är sjuk gör en kopp ingefärste med färsk riven/hackad ingefära, honung och citron i. Mycket bra och gott!



”Äter man ett stycke ingefära varje morgon får apotekaren dö av hunger” är ett gammalt kinesiskt talesätt som omtalades i läkeböcker redan på 3000-talet f. Kr. Och i folkmedicin har det länge används som hjälp mot förkylningar bla. Har jag varit borta för länge nu från mitt jobb som farmaceut? Börjar känns mig som värsta hälsokosttanten. Well, naturens under...

/LF

Kommentarer
Postat av: Jennie

Appropå! Detta har jag lärt mig från många arabiska vänner men först fått användning av nu, samma princip med att riva ingefäran men sen låta den stå i vatten i typ 16timmar och sen dricka det ett par gånger om dagen,smakar inte himmelskt direkt men fungerar som ett skott!

2010-08-09 @ 23:57:38
URL: http://ccjennie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0