Berlin update igen

Idag, måndag, har varit den softaste dagen på länge. Sen Adeline kom hit i tisdags kväll så har dagarna gått i ett! Hon åkte precis hem, puh! Närå bara skoja hehe. Vi har haft det så bra så. Mesta tiden har gått till jobb, men egentligen bara gjort roliga grejer, men mer eller mindre jobbrelaterade...

I fredags var vi ju på Cassius. Dom spelade på Bungaloo. Antagligens Berlins enda "Stureplansställe". Allt var i vitt och samlade var Berlins få brats. Roligt att se, men jag kommer förmodligen aldrig att gå dit igen. Cassiusspelningen var en liten besvikelse.. men det berodde förmodligen dels på att den ena av dom, han med lockiga håret, som djar mest hade fått sina skivor försnillade på flyget. Efter en snabbvisit på Bungaloo gick vi till Bucket som ligger på Rosenthaler Str. Det hade sin nyöppning i fredags och vi var där och sa hej till Jack the Rapper som spelade. Litet men mysigt ställe!

Lördagen var vi bakis. Sen gick stor del av dagen åt till att flytta från Engeldamm till nya lägenheten vid Schlesisches Tor, så skönt att vara tillbaka i de bästa hoodsen i Kreuzberg igen! Senare så käkade vi på den grymma Italienaren mitt emot mr Vong på Alte Schönhauser Str i Mitte. Kvällen avslutades på Weekend där Mobilee hade sin kväll. Ralf och Anja skulle spela, och Simon Baker (han som gjorde Plastik som faktiskt var/är en bra låt!). Bra, men två apfelsaft och en cola senare gick vi hem.

Igår åt vi sen frukost klockan halv fyra på softaste frukoststället San Remo. Sen ägnade vi eftermiddagen åt bokföring och sortering av kvitton.

image577

Baksidan av det annars så glamorösa housewiveslivet.

Nu ska jag hänga loss i nya lyan!
/LF

Kommentarer
Postat av: Adeline S.

hehe, han heter ju jake... ;)

2008-03-04 @ 01:46:31
Postat av: La Fleur

oups hahahaha tur jag inte skrev ngt mer fel på hans namn, har ju för vana att säga fel

2008-03-04 @ 12:34:42
URL: http://www.housewives.blogg.se
Postat av: Hanna

Så kul att ni kommer till Karlstad igen, ser fram emot fredag!

2008-03-04 @ 20:23:43
URL: http://vf.se/hanna
Postat av: Je suis une bra parti

Schelisches Tor alltså. Bra jobbat. Själv tittar jag på place i Moabit. Nä så illa är det inte men det är fan inte bra.

jag tänker sova bort den här känslan så adjö.

Gonatt!
kram l.

2008-03-04 @ 20:31:14
URL: http://EttBraParti.blogg.se
Postat av: brytarn

TI83?

2008-03-06 @ 21:48:47
Postat av: La Fleur

brytarn - hm, menar du miniräknaren? el e d kanske en mobil som heter så? =/
well, min miniräknare är det iaf, som visar att jag gick Natur på gymnasiet haha.

2008-03-07 @ 01:55:41
URL: http://www.housewives.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0