Paris update!

Paris var precis så härligt som jag hade förväntat mig! Vi bodde på ett lägenhetshotell som låg vid foten av Sacre Coeur i Montmartre. Merveilleux! Underbart att se välklädda snygga människor överallt, i Berlin är man lite svältfödd på den varan.

Vi kom till Paris på onsdagskvällen så då hann vi bara med lite middag i Montmartre. Torsdagen däremot var vi uppe rätt tidigt och skulle ut och turistmaxa. Vad kan då vara bättre att börja med än Eiffeltornet!? Helvete vilken kö det var och jag var sugen på att nöja med att betrakta det endast utifrån i markhöjd, men icke, längst upp skulle vi.. Kön gick iallafall relativt snabbt och jag svalde motviljan inför att känna mig som en får i skocken och sällade mig i fållan. Utsikten var très très magnifique!

image605

Här är ett kort på skönheten. Tog det från Trocadero som vi strosade igenom på väg till Palais de Tokyo där vi åt lunch på Tokyo Eat.

image601

Cool restaurang där det fanns ett djbås som man kunde spela(?) eller önska sina favorittunes.
Därefter strosade vi längs Avenue Montaigne vidare till Champs Elysées, kollade in flashiga jetsetbutiker...

image602

...tills vi kom till Triumfbågen. Som ni ser så var inte vädret det bästa rätt mulet, ibland lite regn men också en hel del sol, dock inte på korten.

Fredagen så började vi med en morgonpromenad upp till Sacre Coeur (jag hade träningsvärk i vaderna efter alla trappor och promenader i Paris!). Fin utsikt över staden. Sen hängde vi runt på stan lite, gick Rue de Lafayette och smågatorna däromkring, jag köpte ett par très chic chaussures innan vi käkade lunch på en av Paris bästa bistros, Le Brebant som ligger på 32 Boulevard Poissonniere. Maten är underbar och stället snyggt.

image603

Sen mötte vi upp Hianta, en av Fluokidsen, korsningen Rue de Ravioli/Rue de Temple och hängde runt i fina shoppingområden, en favoritgata var Rue de Charlotte. Och i de judiska kvarteret, som går in från den gatan, kan man äta en av världens godaste falaflar. Här sitter vi ute och dricker marockanst te och mintvatten. Hur kallt eller regningt det är var så satt nästan alla fransmän på infrauppvärmda uteserveringarna, så att de kunde bolma och kedjeröka cigg.

Vi ått middag på en Italienare i Montmartre kl 22 och sen gick vi till Elysée Montmartre där PANIKfesten hölls.

image604

I logen så gick några fler av fluosarna (bla Idibi på bild) loss på pacemakern, de hade läst om den samma dag och var happy över att få prova.

image607

Dj Nibc in action. Därefter så spelade The Presets, Knifemachine och sen Mandy. Brodinski skulle ha spelat men hade dubbelbokat och var iväg i Manchester el nåt. Stannde inte till kl 06 på morgonen eftersom jag skulle upp rätt tidigt och åka med flyget till Amsterdam på lördagsmorgonen.

Paris var iallafall underbart! Förhoppningsvis är jag snart där igen.

Au revoir!
La Fleur

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0