Dubai update

Det har tagit lite tid med uppdateringen från Dubai men det har varit full fart sen dess. Här kommer den iallafall!

image684

Anlände på tisdagsmorgonen kl 04.55 till Sheikh Rashids teminal. Serhan, resident dj på C-bar mötte mig på flygplatsen och vi tog en taxi till hotellet.

image686

Fluktade lite på poolen, men var inte så sugen på att ta ett dopp kl 06 på morgonen när jag anlände till hotellet.

image685

Så jag tog ett kort på hotellrummet istället och däckade sedan.

image682

Senare på kvällen efter lite sömn och hökande vid poolen så mötte jag upp Michel (till vänster i fotot) för middag. Det fösta han säger innan jag sätter fart mot buffén (skaldjursbuffe som var heeelt galen!): You´ve gain some weight! Jag: Thanks.... He: It´s good. Jag: yeah yeah... I know those Fluffernutter and Turkish baklavas would get to me soner or later... Fan, lite ångest ändå. okej jag veeet ju att jag gått upp ett par kilo sen jag flyttade till Berlin, men att Michel som inte set tmig på två somrar ser det! Hallå, min våg kanske har pajjat kanske har jag gått upp 10 kg istället för 4? Äh, jag har ju inte ens en våg. Whatever.. lite mer att tycka om... ehhh!! High five!

image680

Sen drack jag några goda drinkar gjorda på vatten och cola light. Nääää hehe. Ciggen är inte mina, skulle aldrig få för mig att börja röka. Det hade dock alla inne på stället fått för sig det. Gud lite jobbigt ändå när man reser och blir påmind om att rökförbudslagen inte har så stor spännvidd.. (ilandsproblem) well, rolig drink att dricka med ett glas som höll på att trilla i golvet om man inte satte det tillbaka i det andra glaset fullt med is.

image681

Här är Serhan, resident dj. Rar kille som spelar vad publiken vill ha, vilket inte riktigt jag gjorde.. Eller, jag spelade de de inte visste vad de ville ha (vare sig de ville eller inte moahaha). Men jag var glad att jag i sista sek hade bränt ner 5 stycken "dubai"-låtar. Bra kväll iallafall. Inga champagnelåtarsånger, de hade infört regler på C-bar mot det. Tack för den! Och hade byggt om och fixat och donat. Det är ju trots allt en bar, men med ett ljud som får vilket annan bar som helst i sthlm/berlin att bli grön av avund, men det kan de ju kosta på sig sheikharna!

image683

Helt plötsligt hörde jag två tjejer snacka svenska... och mycket riktigt. Serhans kompis vrååålade: La Flööööör, these girls are also Swedish, but you don´t look so much like eachother... nä! bra iakktagelse. Men rara var dom för det!

Efter giget så gick jag upp på hotellrummet och sov i 1 timma innan jag var tvungen att gå upp, käka en galen frukost med allt och lite till du kan tänka dig på hotellet och bege mig till flygplatsen.

image688

Hann ju inte ta så många kort på själva Dubai denna gången. Trist, men ett halvrisigt kort på några av dubais skyspkapor ut genom taxifönstret hann jag med iaf på väg till flygplatsen.

image689

Växlade in mitt gage i Dirhams till Euros. Kunde inte sova en blund på flyget till london, där jag skulle byta för flyg till Arlanda, Stockholm.

image687

Hittade ett jättebra och gott sushi pang på Heathrow.

Sov inget på planet fr London till Sthlm heller. Var rätt trött och inte på humör för möten och annat fixande när jag anlände till stan men va ska man göra. Det tär att va på topp... eller nåt.

Det var de flesta bilderna från Dubai. Inte mycket att hänga i granen. Men jag hade kul! Fastän jag var lite ur fas. Om ni vill ha en liten mer uttämmande lägesrapport om Dubai så läs här.

Love,
La Fleur

Kommentarer
Postat av: Natalie B

Vad härligt det såg ut!

2008-05-27 @ 22:21:37
URL: http://natalieb.blogg.se
Postat av: je suis une bra parti

Hej honey!

Karlar är inget vidare säljargument these days...jag vill inte ha någon annan än S ändå?han var ju det finaste jag sett tills idag?du fattar.

Det kommer gå fort och sen kommer inte jag vara mer i Hamburg så vi ses ändå inom en relativ snar framtid och då är jag säkert mer party också.
Vem vet?kanske till och med fiskesugen?rebound search?

Kraaaam!

2008-05-28 @ 10:55:26
URL: http://EttBraParti.blogg.se
Postat av: La Fleur

Natalie B - ja det är fint, mkt finare än vad mina iphone-bilder visar också!:)

je suis.. - oh yes, jag är där för dig när du behöver mig! vi ses snart, måste ta en glass i xberg, det e helt fantastiskt här nu! kram

2008-05-30 @ 21:22:28
URL: http://www.housewives.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0