DJ Bar... nostalgitripp

OMG! Fredrik aka Dj NibC skickade precis en bild på mig från DJ Bars hemsida. Det ligger uppe massa bilder därifrån från tidigare år. Bla den här då:

image403

Oj, oj, oj vilken resa jag gjorde bak i tiden... Jag och Sarah Carolina aka DJ Qute körde det året, eller hade kört, kommer inte ihåg vilket, klubben Sunday Secrets på Berns. Nyinflyttad till Stockholm... var nyexad farmacaut också och jobbade då i Uppsala. Vi körde klubben på söndagar till kl 04, sen tog jag första morgontåget till jobbet på måndagen... jag var inte så pigg. Hade ett jobb som informationsfarmacaut, så det blev en del: "Ja du kan ta dom medicinerna samtidigt, gör du det....zzzzz.." En sekund senar: "NEEEEEJ för i helvete! Gör inte det, då kan du få varbölder i hela ansiktet! " Nej, så illa var det väl inte, men jag var inte världens alertaste farmaceut. Sarah är förresten är en världens sweetaste tjejer bara så ni vet! Miss you Saris! <3. Och hon kan spinna wax! Just nu är hon bara lite busy hemma med en söt bebis!

Vi skulle gå och kolla in Dj bar ihop den kvällen. Jag sitter på tunnelbanan på väg in till stan från Bredäng där jag bodde på den tiden. Mobilen ringer, det är en stressad Pontus, ni vet som i Pontus & Patric. Patric är den lite mysiga filuren med mustach som alltid röker och luktar väldigt mycket cigariller. Han undrade om jag skulle kunna tänka mig att spela för Berns räkning på DJ Bar. Okeeeej, han ringer alltså typ 30 minuter innan det ska börja. Det säger ganska mycket om vilken koll de hade på det och andra grejer... well, jag var inte förvånad. Jag ringde Sarah och konfererade lite och vi bestämde oss för att fuck it, vi kör. Vi tar med oss våra galnaste roligaste skivor och så får det gå som det går. Så jag hoppade av tuben, sprang hem och hämtade några skivor och tog en taxi till Ljunggrens som jag tror de hölls på den gången...

Väl där så mötte jag upp Sarah, Pontus & Patric, Putte Ponchsbach och någon mer tror jag.. kommer inte ihåg. Vi försökte berätta om våra låtar för varandra och så bestämde vi någon slags turordning utfrån det. Haha, det gick väl bra med tanke på förutsättningarna men vi vann inte om man säger så.

Åhhh nu hade jag velat gått dit på söndag, men då befinner jag mig på flyget tillbaks till Berlin.. Well, well, jag ska minnas och mysa istället.

Löööv!
/La Fleur

+++
It´s me getting all nostalgic over a picture of me for about three years ago in a dj-bar competition in Stockhom,Sweden... don´t I look young and fresh!? Ahhh I remember... I go back, back in the days...

Kommentarer
Postat av: Anonym

hej gumman. jag har inte fått ngt mail från dig..?
puss

2007-12-02 @ 13:36:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0