It´s all about the records...

Kom precis hem efter en slapp dag. Käkade en sen lunch med Ralf och Vincenzo i Mitte, hängde lite i studion. Mic kom förbi och vi snackade lite skit och lyssnade på några av Vincenzos skissprojekt. Fick några nya släpp av Ralf fr Mobilee också. Som jag inte kan lyssna på eftersom jag inte har någon skivspelare!!! Men vet ni vad! Inatt beställde jag en Vestax Handy Trax!! Åååhh vad jag längtar tills jag får den. Så jag kan lyssna på alla mina skivor som jag köpt och slipper köra wildcards på mina gigs hela tiden.
Jag skulle gärna vilja ha två skivspelare eller cdspelare också så jag kan koppla in min Serato-box jag fick av DJ Baby-J. Han är ett härligt amerikanskt sweetheart! Kanske borde jag frakta ner mina skivspelare till Berlin också... hm, jaja får se. Ska iaf ta med mina Genelec-monitorer ner nästa fredag! Börjar bli jobbigt att göra musik i bara hörlurar. Har ett par högtalare i lägenheten här som är Björns, men ljudet i dom är inte så smickrande...

Sen så hade jag ett fika-möte med en kille som heter Rasmus. Han läser på konsthögskolan i Umeå och har funderingar på att nästa år starta upp en klubb i samma lokaler som ett galleri. Han vill att jag ska spela, efter att ha hört mig på Teatron någongång i våras, så vi träffades så han fick chans berätta lite mer om projektet. Tanken är "för att få till mer tvåvägskommunikation och avdramatisera konsten.." Lät fint tycker jag.

Nu ska jag städa mitt hem! Ska vara i Sverige en hel vecka from imorgon!!! Och när jag kommer tillbaka nästa fredag så har jag med mig några vänner som ska bo hos mig den helgen och då måste det ju vara lite städat iaf!

Så, nu ska jag göra skäl för namnet Housewife!
/La Fleur

+++
Got some new releases from Mobilee today again. Very nice, but no so nice I can´t listen to them... BUT, Lucky me! I have ordered a Vestax Hand Trax!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0