Affärsidétips

Jag läser Googleboken just nu och har satt igång mitt intellektuella jag relativt ordentligt senaste veckan, ska börja några riktigt svåra kurser i nästa nämligen. Så då kan jag i samma anda passa på att tipsa om ett problem som jag stött på och som nån verkligen borde hitta en lösning på.

Det är nämligen så att efter en hel del taxiåkande i tjänst på senaste tiden så har jag funderat på varför det inte finns någon Minitaxi i Stockholm som det finns i Göteborg, det är alltså ett taxibolag där det kostar typ 50 spänn att åka genom stan. Började diskutera detta med taxichauffören någon av de senaste gångerna, och han sa att det var tvunget att va så dyrt i Stockholm för att växelsystemen var så dyra, 14 tusen i månaden betalade bara en bil. Jag tycker att det är fett onödigt att det ska vara så dyrt, dom skulle få jobba så mycket mer om det var billigare thats 4 sure! Därför skulle jag vilja utlysa något som skulle kunna vara Stockholms just nu bästa affärsidé: ett minitaxi stockholm!

Det du skulle behöva isåfall är främst att reducera växelpriserna, det görs enklast genom att använda sig av en liten växel typ en person per nummer eller så alltså och sedan alltid starta taxametern från 0. Mycket mer än så skulle man inte behöva göra och jag lovar att kunderna skulle rulla in på löpande band. Please! förstå hur bra det här skulle va för alla billösa invånare!!! Jag utlyser mig själv som investerare om det skulle behövas också.

/Adeline S.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0