Bavaria Afterparty, 16 september, 2007

Så kl 8.30 hämtade Andrès oss vid hotellet, då var det dags för spelningen på Bavaria. Bavaria är ett fd tysk turist-öl-hak typ. Jäkligt skabbigt men rätt kul. Sist jag var på Grancan spelade jag också där efter Ozone. Då hade jag inte sovit nåt efter spelningen på Ozone och gick direkt till Bavaria och spelade ett pass tillsammans med Javi Munzos på sisådär 4 timmar mellan kl 10-14 nånting. Då var Bavaria ännu mer undeground och enda ljudet ut var min monitor i dj-båset som var på max typ 30 cm från mitt öra. Och trots detta var polisen där (som ser genom fingrarna med det mesta) och bad oss sänka ljudet. Men stämningen var på topp och det var en av de roligaste spelningarna jag haft!

image246

Så till denna gången hade de maxat ut mitt namn inför Bavariaspelningen (bilden e fellagd jag vet men pallar inte ändra). OBS! Det är inte en gigantsik svart kondom jag håller i. Det är mitt kamerafodral. Som egentligen är en strumpa... och ja, den är tvättad!

image247

Till vänster är Andrès som bokar mig till Grancan, 3e gången i rad!

image248

Vanlig vy från dj-båset.

Kl 10 var det sluspelat. Adeline och jag segade ur kl 12 på dan.. Andrès höll på till dagen efter det.. men om man keep it clean från drugs så är det ju som sagt liiite svårt att hålla sig vaken så länge.

Men vi var inte så sega ändå, gick hem och sov 2 timmar sen ner till polen på hotellet och jobba på brännan!

image252

Innan middag med Octavio på söndagskvällen tog vi en promme på de vackra sanddynerna som låg bakom vårt hotell, en liten mini-öken.

Så himla härligt att vara tillbaka på Gran Canaria, börjar nästan känna mig som hemma där och alla är så rara och glad att se en igen! Och så måste det tilläggas att det är en otroligt vacker ö, om man ser bortom det som turismen "förstört".

Hasta luego!
/La Fleur (jobbar på spanskan...)

+++

This was the second time I played at Bavaria which is kind of an illegal afterparty, at an old touristic german beer hall, starts at 8 and closes at around 15 o´clock. This time we played between 9-10... and gave up and went to bed at around 12... But two hours later we were back on track and ready for the swimming pool and a walk on the lovely sand dunes! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0