Karneval Vierpilten

På söndagen när vi kommit hem från Halle utan någon sömn alls så drog vi till Karneval Vierpilten. Det är ungefär avslutningskarnevalen (jo karneval hette det och inte festival) för sommarens alla utomhusfestivaler. Låg bakom Planetraium, vid Prenzlauer alle. Flera tusen människor som dansade från kl 10 på morgonen till sent på natten och sen fortsatte festen på Bar 25. Vi gick dit för och dansa, och även dra av ett litet set med pacemakern utanför.

image204


image205

Här sitter vi och spelar, satt på andra sidan av Planetarium där alla gick från och till festivalen.
Folk va rätt fulla och allmänt påverkade men de som stannade och blev nyfikna fattade grejen och undrade om man kunde köpa en på plats att ta med till efterfesten haha. Men bra, då har de iaf fattat vad man ska/kan ha den till!

Jag har ju medans vi varit i Berlin gjort halvhjärtade försök att hitta en lägenhet att hänga i ett par månader framöver. Där jag kan sitta och göra musik och begrunda om jag ska börja jobba som farmaceut igen eller om jag ska ta ännu mer tjänsledigt /säga upp mig från jobbet... lite läskigt, men jag har bara året ut på mig att fundera ut hur jag ska göra så det e bäst och börja i tid liksom..
Iaf så fick jag genom Gurra, som bor granne med mig i Hornstull och som bott i Berlin ett år tidigare numret till en snubbe som hette Rainer som i sin tur hade en kompis som heter Arne och som precis hade köpt en lägenhet i Mitte och som letade efter någon att dela den med. Så vi åkte till restaurangen där Arne jobbade och hämtade upp nycklarna till lägenheten och gick och kollade på den. Den låg jättebra i Mitte, 3 rum och litet kök, och plus i kanten var att han hade en katt! I löööv katter! Katten såg ja iofs inte till trots lockrop eftresom den var blyg och hade gömt sig under soffan.. Lägenheten va jättecool, han hade rivit ner tapeterna och bevarat mkt betongvägg så det såg rätt berlin autentisk ut.
Efter vi kikat på lägenheten gick vi tillbaka till restaurangen där han jobbade och käkade. En lite italiensk restaurang som heter "Mädchenitaliener" och ligger på Alte schönhauser strasse 12. Helt fantastisk god mat.
Sen var vi så mätta och trötta så efter Adeline dreglat efter Buffaloskor i skyltfönster så var en natt med mer än 3 timmars sömn så lockande att vi åkte hem!

Tschüs!
La Fleur

+++
Karneval Vierpilten with thousands of people dancing from dusk to dawn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0