My Space Live på Kägebanan 13 sept, 2007

My Space Sverige! Weeeheee! Ehh.. iaf så gör my space en ansats att riktigt gotta in sig på den svenska marknaden. Lite i senaste laget kan man tycka eftersom nästan alla redan övergett dom till förmån för Facebook...
Men måste ändå framhållas att My Space har musikgrejen, ett fokus på musik som faktiskt som saknas på FB i dagsläget. Dessa två communities eller vad man nu ska kalla det är ändå mest av ondo... de "snor" ens dyrbara tid och helt plötsligt har man spenderat en timme på att "adda" menlösa band på my space eller "poka" människor på facebook! Jag försöker personligen ta mig ur community-träsket, vilket är lättare sagt än gjort hehe....

Iaf så hade my space anordat en tillställning på Kägelbanan där bla Sahara Hotnights, Ison & Fille, St Göran (Djungeltrumman), Lykke Li, mfl mfl... spelade. Och så Housewives såklart!!!

image243

image241

Här sitter Adeline och jag i logen, skamligt men det var här vi hängde typ nästan hela kvällen. Vi valde alltså en skabbig loge (skabbig o skabbig, det fanns massa gott här, antagligen därför vi hängde här) istället för musik i mängder... okej vi kollade in Ison & Fille, St Göran, Holiday Fun Club vardera fem min innan vi själva spelade och Sahara Hotnights fem min innan vi rusade till sista t-banan kl 00.35 typ. Men va faaan... ibland orkar man bara inte. Jag hade haft en jäkligt meckig dag när jag helst av allt bara skulle stannat hemma, men nu gick ju inte det, men då kunde man ju iaf få stanna inne i logen hehe.

image242

Ivan kom förbi logen titt som tätt o laddade sin nya fresha ipod, som han kunde kolla in alla kvällens krt på at once med. Han styrde upp sockervadd också. Gott! Det var en läckerhet tillsammans med champagne. Grym kombo!

image244

Den här bilden tog Ivan på oss (för Stureplan.se) när vi spelade våra 25 min. Inte bästa spelningen dock hehe.. Adeline satte på första låten och skulle även köra låt nr två.. men hon satte på fel låt hahaha, jag skrattade mest men Addie tyckte det va sjukt jobbigt, men jag mixade in nästa låt sjukt snabbt så d va nog ingen som märkte.. Sen några låtar senare så avslutade jag med Hugg & Pepps Mongo EP och Smörgås Syndrom, vilken har ett läckert break baserat på Joelbitar. Joel Brosjö (som körde klubb El i källaren på Berns när det begav sig) va inte sen att filma hela kalaset, se här hehe (obs ni måste vara inloggade på FB för att kunna se klippet..).

Om ni inte redan är vår vän på My Space så bli det nuuuu! Här :)

/Laflan

+++

My Space taking over Sweden... We played at their launch live party in Stockholm, at Kägelbanan. 25 minutes of fame... ouff!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0