Hårda liv

Har varit lite dåligt med bloggande på senaste tiden och bättre lär det inte bli... Ska försöka göra klart mina sista kurser på kth samtidigt som jag styr ett ingenjörsföretag samtidigt som jag gör musik samtidigt som jag spelar samtidigt som jag gör massa housewivesgrejer... ja ni förstår ju själva att det inte är en lätt match att klara av. det enda som behövs är dock lite tid. fast tid är aldrig nån ENDA grej. tid är en helt ofantligt stor vetenskap som man måste fördela jävligt smart för att inte bli utbränd. jag står och vickar lite igen känner jag. vicka lite hit lite dit och har hjärtklappning oftare än vanligt och inte bara när jag varit på gymet.

en liten parentes om gymet bara: idag såg jag missy elliots video följt av dream feat. fabulous följ av SCOOTER på ztv. ingen kan nånsin förstå den respekt jag kände för scooter när deras till sist kom. det var helt otroligt smaklöst, massa fula klipp på två holländska killar med spikes och barnglasögon som hoppar runt på massa olika ställen i världen (låten heter just jump around the world). smaklös visst, men så jävla genuint. scooter gör sin grej, samma som dom gjort i hundra år och folk älskar det! och så kommer massa offriga amerikanska artister (-hiphopare) och tycker det är jättehippt med neontights med hög midja. jag vet inte hur jag ska säga för att inte låta så offrig själv, men dom måste inse att dom inte tillför nånting alls! det där gjordes i europa för typ ett ått halvt år sen och nu är det inte helt okej roligt längre. tacka vet jag scooter som inte har några jävla tights på sig. han har sin gamla hederliga blondering, lätt spikad, fin kajal och piercing i högra ögonbrynet. länge leve scooter.

ok, men så iaf, har en del att göra ikväll innan jag ska sova. en del jobb kvar alltså som jag inte gjort än. jag jobbar nog runt 12 timmar om dagen, är det normalt? ja tur att allt jag gör är för mig själv åtminstone, och inte för nåt jävla managementconsultingbolag. dom fiskar mig men kommer aldrig fånga! fuck off.

så kanske kan återkomma med uppdatering om hur mitt arbetsliv går, annars lär det nog inte bli så mycket av nåt annat tyvärr. fast det kommer nog hända, rätt intressant att skriva om iaf.

//Adeline S.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0