Smålands djupa skogar...

På fredag spelar vi i Växjö! Jag har spelat där två gången tidigare. En gång på Loft och en gång på Terassen. Loft var underbart kul, en i raden av mina tidiga spelningar utanför Stockholms gränser. Terassen var för kall den kvällen jag spelade så det var inte bästa giget..
Det är ngt särskilt med att spela i orter utanför Stockholm, ok, kan tillägga utanför Göteborg och Malmö också. Man är/var lite rädd varje för att få en kö av hiphop/rnb låt-önskade människor vid dj-båset och burop från dansgolvet när man inte spelar samma radiohits som de redan hört tio ggr innan tidigare på dagen på radion.. Men fördomar har kommit på skam varje gång! Visst förekommer önskningar men när de liksom fattat grejern och insett att jag inte kommer spela vare sig hiphop, rnb eller schlagers så har de sällat sig till dansgolvet och inte sällan är det de mest enträgna önskarna som kommer fram efteråt och tackar för grym musik och spelning. Det är roligt. Då har man ju kommit en bit på vägen med sitt missionerande. Såklart är det mycket enklare att få med sig folket nu, den elektroniska dansmusiken har ju på nytt tågat in i folkhemmen och beatet man spelar är kanske iaf inte heöt främmande.
Men sen icke att förglömma att det finns en rad eldsjälar i varje stad man besöker som är utsvultna på den musiken man spelar och som man får 100 % stöd av under hela kvällen, vilket känns otroligt skönt när 99% helst hade vealt höra ngt annat.

Oj, långt inlägg. Men det jag skulle komma till egentligen är att Växjö är en väldigt rolig stad att spela i och jag ser frameot att göra det denna fredag med Adeline som Housewives!
Kolla vilken fin affisch de tryckt upp!image122

Ses i Smålandskogen på fredag!
/La Fleur

Kommentarer
Postat av: Laszlo

Ser fram emot detta. Har lurat med alla mina R&B-trånande polare så räkna med att de kommer att önska R. Kelly & Sean Paul tills era öron börjar blöda! Jag räknar iskallt med att ni dyker upp i era Housewives outfits, skiter fullständigt i alla insnöade smålänningar och kör på ert stuk. Det är dags att de lär sig någon gång. MTV-kidsen kan få trängas och svettas inne på Loft för en kväll, det dör de inte av. Fixar ni det är det efterfest hos mig, jag bjuder på ungersk fulsprit! Ouff ouff, kör hårt ladies!

2007-08-09 @ 19:58:13
URL: http://www.djlaszlo.com
Postat av: Baze

Ungersk fulsprit och massa bra musik:::... Jag e På!!

2007-08-09 @ 20:56:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0