Ung08, Spectrum 17 augusti 2007

Vi skulle alltså spela på Ung08 festen i Tcentralen garaget. Innan jag pallrade mig över hit:


image138

så hade jag gått förbi Berns för att hämta min borttappade plånbok. Det innebar då alltså att jag var tvungen att gå förbi Kungsträdgården där själva festivalen höll till och jag fick hela Ung08festivalen överöst mig i ett enda svep. Jag måste erkänna att jag blev ganska skraj för alla kids, dom var överallt i massor, opålitliga som hundar och kaxiga som 17.


image139

Jag hittade en spotloska, den var sjukt äcklig och jag blev nervös för vad vi egentligen givit oss in på....


image140

Men så kom jag in i garaget. Det var den bästa svartfestlokal man kunde tänkt sig (dock var ju inte den här festen en svartfest). Vi blev omåttligt inspirerade till att ha en egen fest där och skulle nog garanterat haft det om det inte var för att stället faktiskt skulle rivas idag. Maffigt iallafall, och JÄTTEmånga kids. Dom är grymma för dom gillar att hoppa runt så mycket, och blir så oskuldsfullt glada av hög musik.


image141

Jag och Blomman fick var sitt djbås på en jättestor scen. Det var verkligen hur kul som helst, vi kunde liksom testa nåt nytt vi aldrig gjort förut och det var verkligen en utmaning. Vi körde back2back set och maxade från var sitt håll hela kvällen! Askul!!!


image142

Här va killen som spelade efter oss, han hade en kameraman med sig som filmade honom för en film han skulle göra till sin hemsida. Kameramannen tog säkert 100 bilder på honom när han gjorde den här vinnarposen. Det var väldigt kul tyckte jag så jag tog ett kort på honom också...


image144

...och då ville han ta ett på oss också i samma pose... Just här tror jag vi kör vinnarposen till nån av hans hiphoplåtar. Han frågade flera gånger om han fick hålla i en av mina vinylskivor och göra samma pose med den, det fick han och det vore nästan lite roligt om det kommer synas vilken technoskiva det är i hans hiphopfilm.

+++

Hey Folks! We played at the event Ung08 which is an event for kids 16-19 years old. It was a thrilling experience as you might see from the pics above and the evening was great! We had a huge stage and we got two dj booths, so me and La Fleur were spinning back2back from two sides of the stage. Lovely!
The hiphop dj spinning after us had a camera man that took loads of pictures of him doing his winner pose, I liked it, lol, so me and Flurry teamed up in ours as well. :)

XX/Adeline S.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0