Jullåtar

Min familj är inte en sån som spelar Carolas julsånger eller Absolute Christmas på stereon och det är jag tacksam för! Oftast är det ganska tyst och om det spelas musik så är det radion som står på, så man får vila öronen hemma hos päronen, vilket jag tycker är skönt som omväxling. Men den här julen har jag spelat in lite blandskivor till mina vänner som icke är house-techno-electro-fantaster i ett försök att missionera ut min musik, omvända och frälsa dom såhär i juletider. Ska provspela skivan för familjen nu, mina syskon kommer säkert bli glada men vi får se vad mamma och pappa säger... Här några låtarna på skivan (kommer inte ihåg alla..), mest softa grejer och jag har försökt att blanda upp det. Ingen fin mixskiva-ordning på låtarna alltså.  Tänk nu på att jag har försökt välja relativt lättsmälta låtar, som den med ett otränat öra eller techno- och house skräck ska kunna lyssna på utan att stänga av intro 8:an när snaren kommer in hehe.

image457

Luico Aquilina - Magic M
Innervisions presents Mr White - Spellbound
Glenn Morrison - No sudden moves
Deadmau5 - Complicated
Feist - My moon my man (Boyz Noize rmx)
Radio Slave - Bell Clap Dance (Sebo K remix)
Jarno - Memories (Original mix)
Jamie Anderson & Content - Body Jackin (Original)

Va tror ni, kommer mamma och pappa dansa techno runt granen i fortsättningen? :)

/La Fleur

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0