Update ADE igen..

Fredag kväll.
Vi träffade Martina och Eelke. Två djs som ska göra ungefär det som Adeline och jag gör fast i Holland.

image329

Här har jag en liten genomgång av Pacemakern med dom.

Fredagskvällen fortsatte sedan till BG med Seamus Haji, Michael Grey mfl. Det var vi och en hel del engelsmän... vi var där ett tag och hejade på lite folk innan vi drog till Club 11 som ligger precis bredvid.
Där var det grymt! Gillade lokalen jättemycket också. När vi kom dit så spelade Ascii. Disko ett bra set! Och efter det gick Tommie Sunshine på. Tommie hade fina visuals och det jag hörde av hans set i början var rätt bra, inget extraordinärt men enl vår vän Jesper som stannade till slutet var det sjuuukt bra! Eller så va han bara väldigt full :)

Lördag dag.
Vi suprisade med Pacemakern på en workshop om "future djing". Innan så hade representanter/djs (se bild nedan) pratat om framtidens dj, vilka redskap man använder osv, hur mkt man kommer gå ifrån cd resp vinyl etc. De hade demonstrerat Ableton Live, Serato, Final Schratch mm. Och när det är tio min kvar ungefär så kör vi igång ett oannonserat dj-set. Det gillade dom! Iaf folket som var på workshopen hehe.

image330

Dock så fick jag lite panik eftersom pitchen ballade ur helt på Pacemakern. Det är ju bara en prototyp vi kör på nu och även om det fungerar förvånansvärt bra så får den sina ryck.. lite typiskt.. men det gick ok iaf!

image331

Därefter åkte jag på lite möten och Adeline åkte och hälsade på sin pappa i Rotterdam!
Housewives klubb kommer nästa år spela i Amsterdam, troligen i juni... weehee!

Söndag.
Är det idag... vi är rätt trötta även om vi tog det jäkligt lugnt inatt!! (Censur)
Adeline ska åka med mig till Berlin ikväll och stanna tills nästa helg då jag åker och spelar i Polen.
Vårt plan går vid 19... så nu ska vi packa ihop våra grejer och ta en vända på stan. Kankse åka pannkaksbåten!?

Zie later u! (babelfish, så jag garderar mig mot ev felsägningar ;)
/La Fleur

+++
Friday we met Martina and Eelke, two dutch djs. They will be on spot in Amsterdam and work with the Pacemaker there. Friday night we went to BG and Club 11 for some dance and drinks. Askii Disco was the best act and Tommie Sunshine had the longest hair. Saturday we crashed a workshop at ADE conference where they were talking about future djing. Our set with the pacemaker were probably the most futuristic they had seen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0