Besök i Berran!

I onsdags kom Jessica på besök till Berran! Tänkte jag skulle skriva en liten update om vad vi haft för oss de senaste dagarna.

Vi började Jessicas Berlinvistelse med att gå och käka sommarrullar med jordnötssås på Toc Loc vid Görlitzer, dom är sååå sjukt goda! Jessica hade cravings efter dom och planen var att gå tillbaka och klämma i oss ett par till en annan dag, men det r svårt att hinna med när det finns så många goda matställen man ska hinna med. Men det är bra, om hon inte kommer tillbaka för min skull så kan jag locka henne med sommarrullar och jordnötssås! Sen strosade vi mot Schlesisches och tog en glass på Gemelli. Just ja, Jessica köpte typ världens finaste coolaste stövlar på second hand skoaffären i hörnet vid Wiener Str.

image696

Några timmar senare så mötte vi upp AnnaMaria på Weekends terass. Quiet Village spelade.

image697

Det är som ni kanske ser Matt från Radioslave tillsammans med Joel Martin. Vi kom dit lite i senaste laget och hann höra ungefär en kvart av setet... men det lät bra! Pratade lite med Matt, känner honom lite lätt sen tidigare eftersom vi delade taxi/flyg ner till Gbg när han skulle spela där på the Eye för några månader sen. Iaf var han happy över att kunna få skriva upp oss på gästlistan till Panorama bar där han spelade igår, snällt. Blev en ganska tidig kväll, lagom mkt skoj! Mm, va härligt det är och va svensk! Kan man ens ha lagom mycket skoj!? haha.

Torsdagen var vi lite kulturella med AnnaMaria och började dagen med att kolla på Wollfgang Tillmans utställning på Hamburger Banhof . Ni vet han vars bilder hänger på Berghain. Det var mycket att se, var rätt slut efteråt. Därefter lunch på Mr Vong och häng i Mitte.

På kvällen mötte vi upp Jessicas vän Tobbe för en middag på Mädchen Italiener. Väldigt trevligt och gott, men för mkt lime i min pasta. Brukar alltid vara sjukt god mat där, men det måste vart kockens lediga dag eller nåt.

image699

Efteråt drog vi till Cookies. Var nästan inge folk när vi kom och djn för kvällen, vet ej vem d var, spelade typ rock och det va konstig stämning. Fast vi blev ganska tidiga hem den kvällen också, jag hörde efteråt att det hade varit fantastiskt lite senare! Hm.. Det var Gomma label night iaf.

Fredagen spelade Vincenzo på Weekend så vi gick dit en sväng, hängde mest uppe på terassen och snackade skit, väldigt trevligt. Runt 02 drog vi till Panorama bar där Radioslave spelade tillsammans med Marcel Dettmann. Väldigt bra och vi dansade oavbrutet. Efter deras set var vi sjukt hungriga, drog oss hemåt, här är vi utanför Berghain:

image705

Vi ått varsin fantastiskt god tonfiskpizza på Runde-mini-pizza haket vid Schlesisches.

Lördag dag gick vi omkring i Kreuzberg, vandrade i tre timmar och tog fina kort på gatukonst, jag älskar det med Xberg, hur mkt som helst överallt och man ser alltid ngt nytt.

image702

image703

image704


image706

Fredrik tycker tjejen på bilden ovan liknar Jennifer Cardini haha.

Kvällen spenderade vi på Watergate. Ellen Allien hade releasefest. Har aldrig sett en sån lång kö utanför Watergate, som tur var hade Ellen skrivit upp oss på listan så vi gled förbi. Var nog min bästa kväll på Watergate hittills! Och första gången jag var där sen uteplatsen vid vattnet öppnat igen för sommaren. Hector, spelade ett otroligt bra set innan Ellen gick på. Har inte hört (om) honom tidigare, tror det är en ny stjärna som Ellen signat till b-pitch. Ellen visade såklart var skåpet skulle stå och spelade mer dansant och svängigt än vad jag trodde hon skulle göra, superbra det också! Gick hem hyfsat tidigt efetrsom jag skulle med flyget till Svedala morgonen efter.

Och nu är jag här i Gbg, på Sveriges framsida enna. Yeah right, moahaha.
Jessica har så många mer och fler fina kort, i sin kamera som hon ska maila mig, kanske kommer en liten update till senare.

/La Fleur

Kommentarer
Postat av: Sunki

Vad snygg hon är Jessica. Verkade som att ni hade skitkul! Snart ses vi. Tjoho!

2008-06-04 @ 21:50:53
Postat av: Anonym

jennifer Cardini är min syster..håller inte riktigt med om att hon ser ut så.

2009-08-02 @ 14:41:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0