Det kommer bli en lååång helg!

Kom precis hem- Har varit på Lining Bar med Jessica. Vincenzo och vän hade premiär för sin icke-elektroniska-musik-klubb. Jag blev väldigt nostalgisk eftersom det kändes som om de hämtat ner mina boxar med cd-skivor från vinden och spelade alla mina gamla rock och pop-skivor. Nästa gång ska jag fasiken vara där, dricka rödvin, bryta mot den gyllene regeln och önska låtar heeela kvällen och remember those days! Och sjunga med (eller snanare nynna, jag kan aldrig texterna). Förutom: Foo Fighters - Everlong.

image583

I loooove that song!!! Kan HELA texten och det är inte ofta jag kan det. Förutom en del hosue-och-technolåtar där inte vocalerna är mer än ett par stavelser hehe. Dom har blockat den på Youtube så jag kan inte klistara in videon, men det gör inget för även om videon är skojsig så är det inte så det känns i mitt hjärta när jag lyssnar på den. Men kolla in här, lyssna och blunda är mitt tips! "Breath out so I can breath you in" - är det inte vackert så säg?

Ska rota i skivhögarna och gamla blandband när jag kommer hem, lyssna på lite härlig rock och pop. Btw, om någon har Thåström - Som eld (tio stycken fingrar) på mp3 så pleeeease maila mig!!!!

Well, varför det kommer bli en låång helg var eftersom den redan började igår på en bar här i Kreuzberg, tillsammans med Alex Berg (ena halvan av Tennishero) och AnnaMaria som jag berättade om tidigare. Sen fortsatte vi till Watergate. A guy called Gerald skulle spela, men jag blev dödligt trött kl 02.30 så det blev inget med det. Usch va bortskämd man blir med bra musik i Berlin. Och idag Kaiser Souze och Lining bar med Jessica. Imorgon Karlstad och lördag Arvika.. puh. Åker med Ryan air hem till Berlin för första gången, jag är skeptisk. Men hoppas vara tillbaka i Berlin sön kväll. Nu ska jag gå och sova och gå upp tidigt imorgon. Det är strejk (igen!) här så bara S-bahn går. Vilket krånglar till det en hel del när man ska till Tegel flygplatsen imorgon...

Godnatt!
La Fleur

Kommentarer
Postat av: Je suis une bra parti

ah det är en grym lat! Jag älskar den med!

Om s-bahn strejkar med sa rymmer jag...min chef kan säkert komma pa idén att jag kan sova hos honom. Allt för att inte missa en sekund arbetstid...gahh!

later som det var kul igar i alla fall.
bra det!
kram

2008-03-07 @ 17:27:49
URL: http://EttBraParti.com
Postat av: Kaine

Everlong is an all time classic. More of that!

2008-03-08 @ 12:09:20
URL: http://stereoscented.blogspot.com
Postat av: La Fleur

Ja visst är den helt enkelt underbar, man kanske ska göra en remix på den? fast d kanske är och förstöra... hehe.

2008-03-08 @ 17:09:39
URL: http://www.housewives.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0