Uppsala Pride på Orange

Måste ju bara skriva ett par rader om min spelning på Orange i Uppsala i fredags också!

För det första så skulle spelningen varit på söndagen enlingt min kalender. Jag försäkrade mig minst tre gånger om i mailkontakten med bokare om att det verkligen var SÖNDAGEN den 25 maj. Oohh jaaa, det var det. Men icke visade det sig på fredagen när Ellen skrev till mig och undrade om hon fick ställa några frågor inför en intervju i Expressen Uppsala inför kvällen. Paniiik, vaddå kvällen? Samtidigt fick jag sms av en av Sonia, en av mina bästa vänner som bor i Uppsala som förvånat frågade om jag skulle spela i Uppslaa fredagskvällen eftersom det stod så i tidningen... Gaaaah. Jag hade lite andra planer för fredagskvällen inbokade. Efter myckt om och men blev det tillslut så att det bestämdes att jag skulle spela fredagskvällen. Vilket var ett bra beslut, kvällen var jättekul!

image694

Klubben Pink som huserar på Orange hade dessutom sin 1-årsfest. Andra akter under Pridefestivalen i Uppsala 22-25 maj var Mapei, liksom hip hopduon Bunny Rabbit från New York, mfl mfl.

Det är inte var kväll man spelar som en 61-årig man bestämmer sig för att leva resten av sitt liv som kvinna, som jag får förfrågan om jag inte kan ge bort kyssar till tjejerna på dansgolvet, min vän Sonia kidnappas av både tjejer och killar på dansgolvet eller båda samtidigt... Även om det kanske inte hade basunerats ut vilken musik jag skulle spela, det infanns sig lite andra önskningar också, så dansade alla som om det var sista natten med gänget på dansgolvet! Slacker spelade grymt  innan och efter mig och Ellen & Elin från dj-duon Play spelade bra musik på dansgolvet intill. Det var helt enkelt en jäkla fest!

Bilder från Slacker:
image700

image701


Kalas!

/La Fleur

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0